Yerli Film Yersiz Eleştiriliyor

Korkuyorum, sinirleniyorum, utanıyorum.. Bir Radyo Sinema Televizyon öğrencisi olarak gelecekteki mesleğimin ne hale geleceğini bugünden görüyorum. Herkes eleştirmen, herkes müneccim, herkes falcı. Herkes geleceği görüyor ki daha vizyona girmeyen filmler hakkında bile yorum yapabiliyor, daha izlemediği filmin ne mal olduğunu anlıyor.

Daha önce hiç yurtdışına çıkmadığım ve yaşamadığım için bilemeyeceğim acaba orada da öyle mi yürümekte bu işler? Sanmıyorum. Bu Türk'lüğün şanından bir durum. Eleştirmek.. eleştirmek.. eleştirmek en kötüsü de üretmeden eleştirmek,bilmeden eleştirmek.

Dün çok tartışılan Aşk Tesadüfleri Sever'i izledim sonunda. Filmin daha basın gösterimi bile yapılmadan havada dönmeye başlamıştı yorumları. Herkes iki dakikalık fragmandan filmi izlemiş kadar bilgi sahibi olmuştu. Bir Alacakaranlık vakasının da eşiğindeydik.

İki tip eleştiri insanı göze çarpıyor bu durumlarda; 1) Gereğinden fazla ilgi gösteren 2)Gösterilen ilgiden rahatsız olup filmi popüler kültüre mâl edip eleştiren. Yani durum şu; Bir grup ölümüne abanıp abartıyor, diğer grup da bu abartmalar karşısında filme karşı cephe alıyor. İki grup da hatalı, iki grup da birbirinin aynısı.

Dün filmden sonra ilgi yüzünden karşı cepheye geçen bir arkadaşımla buluştum,tesadüf eseri oldu. O konuşurken anladım da aslında karşı grup da ilk grubu eleştirdiği şeyi yapıyor. Konuşmayı aklımda kaldığınca aktarıyorum;

-Abi izlemeden etmeden "Çok güzel,mükemmel film" diyorlar
-Sen de aynı şeyi yapıyorsun
-Ne yapıyorum?
-Klişe demedin mi film için
-Ee klişe
-İzledin mi?
-Fragmanını izledim
-Sen fragmanı izleyip klişe diyebiliyorsan onlar da izleyip güzel diyebilir. Sen de izlemeden yorum yapıyorsun.

Bir filmi izlersin,beğenirsin ya da beğenmezsin orası konu değil de izlenmeyen filmden nasıl sonuç çıkarırsın. Madem iki dakikalık fragman bütün filmi anlatıyor o zaman film falan çekilmesin, fragman çekilsin sadece nasılsa herkes ona bakıp yorum yapabilecek kadar aşmış kendisini.

Bir de sırf yerli yapım diye sinemada izlemek istemeyen tipler var ve malesef bu tip benim kocam. Ulan ben film çeksem DVD'sini bekler bu,gelip izlemez bile.

Neymiş? Yerli filmi sinemada izlemeye gerek yokmuş, aksiyon yokmuş, boşa zaman kaybıymış falan. Aslında o yerlisinden ziyade aksiyonunda. Onun için sinemaya sadece aksiyon için, büyük perdede görmeye değer şeyler için gidilir sinemaya. Romantik filmler,komedi filmlei televizyon erkanından da izlenebilir.

Ama eminim bu bizim yerden yere vurduğumuz filmler yerli değil de ABD yapımı olsaydı ağzımız açık izleyecek "Aaabi herifler yapmış yaa" diyecektik.

Biz daha kendimizi,kendi ürünlerimizi beğenmiyor/sevmiyoruz ki elin ülkesi bizi,ürünlerimizi sevsin. Sonra kalkıp "Türk'ün Türk'den başka dostu yok" diyoruz aslında Türk'ün Türk'den büyük düşmanı da yok.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları