Call me baby!

İş buldum iş buldum diye sevinirken aynı hafta yine işsiz kaldım tabi koydu aslında da çaktırmıyorum. Eski diyemeyecek kadar taze işim call center'da telefondan satıştı. Enteresan bir yer aslında yabancı da değiliz Başka Dilde Aşk'da bahsi geçen bir ortam ama çok daha feciymiş meğersem anlatayım mı size?

Dışardan bakıldığında "Lan bütün gün oturuyorsunuz oturduğunuz yerden para kazanıyorsunuz." denilen bir iş ama keşke iş de öyle olsa hakkatten. Benim çalıştığım telefonda satış acayip yavşaktı mesela telefonda abla abi vari konuşmalar o resmiyet yok yani. Bir de müşterinin bir nevi psikoloğu, arkadaşı, kardeşi, Esra Erol'u, Seda Sayan'ı oluyorsunuz hatta bir müşteriyle ortak iddia yapmışlığım var o kadar yavşak bir iş dolayısıyla çene kasları motor gibi çalışıyor, nabza göre şerbet ve acayip ikna kabiliyeti lazım ağzım iyi laf yapar falan da çok patavatsızımdır ben mesela ağzım da çok bozuk telefonda bir bok yememek için ekstra çaba sarfediyorum konuşmak da çok basit bir iş değil hani.. Neyse işin kendisi azcık zor azcık zevkli kendi içinde kendini döndüren bir sisteme sahip ama çalışma şartları tam bir kölelik sistemi. 10:30 da gidip kıçınızın üstüne oturuyorsunuz saat 13:00'a kadar öyle kalıyorsunuz kıpırdamıyorsunuz bile. 13:00'e kadar diyince öyle 1-2 saat yayılıyorsunuz sanmayın mümkün olduğunca hızlı yemeğinizi yiyorsunuz bir sigara içiyor ya da içemiyorsunuz gene kıçınızın üstüne oturuyorsunuz taa ki saat 17:00'daki 5 dakikalık kahve molasına kadar. Bu arada da çay kahve vesaire içemiyorsunuz, miğdem kazındı iki lokma yiyeyim diyemiyorsunuz. İhtiyaç molası adı altında sıçabiliyorsunuz onu süresi ve sayısı da pek insafa kalmıyor yani "Bugün 3 kere sıçmışsın az sıç" da diyebilirler size.

Bizimkisi dediğim gibi biraz daha yavşakçaydı ama o 188 80 ya da bankaların call centerlarında çalışanlara allah sabır versin vardı benim HCBC call center'ında çalışan bir arkadaşım kalıp cümleler aynı tonlamalar ben bir numara almak için arıyorum dinlerken afakanlar basıyor onlar her gün o kadar saat... Bir de yedikleri küfürler var tabii, tacizler falan...

Her neyse işin özü dışarıdan çok kolay gibi görünen bu call center elemanlığı oturduğun yerden para kazanmaktan çok daha öteymiş meğersem özelikle de bilgi verme ve danışmanlık şeyleri yani kalıp halinde olanlar onlara canı gönülden sabır diliyorum... Hee bu bir haftalık iş gayet zevkliydi ama şef orospunun tekiydi devam etseydim maaşım kadar prim alırdım ondan da çok eminim hee yine olsa yapar mıyım yaparım valla işi de sevdim aslında ama bakalım... Kovulup eve geldiğimde nasıl gaza geldiysem kariyer.netten 80 ilana başvurmuşum sabahtan beri arayıp duruyorlar yarına 2 randevum var şu an bakalım yeni kariyerim ne olacak :)))

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları