Karantina Ürünleri: Karantinada Hayat Kurtaran Ürünler ve Markalar



Karantina boyunca evde hem keyif hem de pratiklik açısından bazı ürünler öne çıktı. Karantinada favorim olan, sizinle paylaşmak istediğim ürünlerden bir liste hazırladım. Belki size de bir faydası olur.

1) PlayStation 4


Yaklaşık 3 yıldır PS4'ümüz vardı zaten ama bu süreçte kendisine her gün sarılıp "İyi ki varsın canımın içi" diye öpmek istiyorum. Karantinaya girer girmez ilk yaptığımız şey bir aylık Plus+ satın almaktı. Zamanında Plus varken indirdiğimiz oyunlar Plus üyeliğimiz bitince gitmişti aslında yeni oyunlardan ziyade bu eski oyunları tekrar oynamak için açtık. Online oynama özellikleri de cabası. Sabit televizyon yayınımız apartmanın uydusuna bağlanmaktan ibaret ve çok kanal yok, olanı da zaten pek izlemiyoruz. PS üzerinden Netflix,Youtube,Spotify bize gün içerisinde fazlasıyla yetiyor. Öyle çok gamer bir durumumuz da yok, çok az oyunumuz var ama bu süreçte özellikle Monopoly günümüzü fazlasıyla kurtardı. Bu süreçte hayvan gibi zamlı fiyatlarla satışa sunulduğunu fark ettik, enitenizi satmaması için zor tutuyorum çünkü bizim 3 yıl önce aldığımız fiyatın iki katı neredeyse ikinci el fiyatları. Baya güzel zamlanmış. Bu süreçte alın edin diyemem bu ürün için tabii ki ama varsa diye oynadığımız bir kaç oyunu önerebilirim:

Monopoly - PS Store

Bizde olan paket bu. Monopoly Plus ve My Monopoly diye iki farklı ürün daha var aralarındaki fark nedir hiçbir fikrim yok. Şu an indirimde ve almanızı kesinlikle tavsiye ederim. Plus üyeliği üzerinden online olarak da oynayabiliyorsunuz. Bence tek saçmalığı aynı PS üzerinden 2 kişinin online oyuna beraber girememesi. Bir de oyunun Türkçe dil desteği yok ama dil bilmeseniz bile oynamanızı etkilemiyor. Kartta ne yazdığını anlamasanız bile sonucunu zaten görürsünüz. (Not:Eğer satın alırsanız benimle iletişime geçin de beraber oynayalım :) )

Sims 4

Bu zaten benim favori oyunum bu süreçte indirim olsa da yeni paketler alsam keşke. Her neyse, Sims de beni saatlerce oyalayabilme özelliğine sahip.

Mafia III

Bu da eniştenizin favorisi. İzlemesi oynamayan için keyifli. Film izler gibi izliyorum bazen co-pilotluk yapıyorum, güzel arabaları haşat ederken üzülüyorum. Plus ile ücretsiz indirdik, fiyatı hakkında bir fikrim yok ama bu ay yine ücretsiz oyunlar arasında yer alıyor sanırım.

Knowlage is Power

Bilgi yarışması temalı eğlenceli bir oyun, yine Plus olduğu zamanda o ayın ücretsiz oyunu olarak almıştık şu an Ps Store'da 84 TL'ye satılıyor. Bu paraya değer mi? Çok bilemedim. Çok eğlenceli bir oyun ama ücretsiz olmasaydı paraya kıyıp alır mıydım emin değilim. Online oynama özelliği yok sadece evde sizinle beraber olan kişilerle aynı wifi ağına bağlanarak oynayabilirsiniz. Oyuncu sayısı arttıkça daha da eğlenceli oluyor, biz hep iki kişilik tabii mecbur. Bu oyuncu sayısı olayını daha önce 4 kişi oynadığımız zamanda tecrübe ettim. Bu arada bilgi yarışması deyince hemen aklınıza fizik, kimya vs gelmesin her kategoriden sonsuz soru seçeneği mevcut. Oyuncular telefonlarına ya da tabletlerine yükledikleri uygulama ile oynadığı için kol vs derdiniz de olmuyor. İnternetten bir kaç video izleyin ve satın alıp almamaya öyle karar verin derim. En önemli şeyi de ekleyeyim; Oyunun Türkçe dil desteği var. Hatta bir de Knowlage is Power: Decade diye bir başka versiyonu var, anlayacağınız gibi dönemlerle ilgili sorular soruyor ancak onun dil desteği olmadığı için henüz oynayamadık. Dil sorununuz yoksa ve bu oyunu da beğendiyseniz onu da düşünebilirsiniz.

The Witness

Her ne kadar beni biraz delirtmiş olsa da güzel bir bulmaca oyunu. Çok bir numarası yok aslında yolda ilerliyorsunuz, karşınıza bulmacalar çıkıyor, birbirlerine bağlı ekranlar var, siz bir ekrandaki bulmacayı çözdüğünüzde o diğer ekrana enerji veriyor ve o ekranda yeni bulmaca açılıyor. Özellikle ağaçlar bölümü insana saç baş yoldurtan cinsten ama saçma bir şekilde keyifli de. PS oyunundan çok telefon oyunu gibi. Plus ile ücretsiz indirmiştik fiyatı 166 TL'ymiş hayaatta da vermem hee. PS Plus indirimi olarak denk getirirseniz oynayın.

FIFA 18

Biz PS4 aldığımızda daha FIFA 19 çıkmamıştı, ilk satın aldığımız oyun da FIFA 18'di hala da güncellemedik özellikle FIFA 20 fiyatını gördükten sonra uzun bir süre daha güncellemeyeceğimiz kesinleşti. Biz FIFA 18'imiz ile mutluyuz, evet FIFA20 demosunu oynadık, ağzımızın suyu aktı, çok hoşumuza gitti ama noooo noo father nooo.

2) Netflix


Netflix ❤ Ben


Netflix Önerileri:

Stand-Up:
  • Netflix'in En İyi Kadın Komedyenleri
  • Daniel Sloss: Live Shows (2 Bölüm: Dark ve Jigsaw)
  • Ricky Gervais: Humanity
  • Travor Noah: Afraid of the Dark
  • Travor Noah: Son of Patrica
  • Ronny Chieng: Asian Comedian Destorys America!
  • Iliza Shlesinger: Unveiled
Komedi Dizileri

  • How I Met Your Mother
  • Brooklyn 99
  • The It Crowd
  • After Life
  • Turn Up Charlie
  • The Good Place
  • Jane the Virgin
  • Leyla ile Mecnun
Drama Dizileri
  • You
  • La Casa De Papel
  • Ottoman
  • The Walking Dead
  • Russian Doll
  • End of F***ing World
  • Hanedan
  • Behzat Ç.
  • Self Made
  • Black Mirror
  • Atiye
Reality Şovlar ve Programlar
  • The Circle (ABD ve Brezilya olarak 2 sezonu var, Fransa da haftaya geliyor)
  • Love is Blind
  • Dating Around
  • The Final Table
  • Tidying Up With Marie Kondo
  • Queer Eye
  • Cheapest Weddings
  • 100 Humans
  • Explained Serisi

Film
  • It's Kind of a Funny Story (Komik Bir Hikaye)
  • The Last Hangover
  • Marriage Story
  • A Thousand Words (Kelimeler Yetmez)
  • Aile Arasında
  • Deliha Serisi
  • Think Like a Man (Erkek Aklı)
  • Görümce
  • The Invention of Lying (Yalanın İcadı)
  • Downsizing (Küçülen Hayatlar)
  • Failure to Launch (Düş Yakamızdan)
  • The Mask (Maske)
  • The Platform
  • Ölümlü Dünya
  • Limonata
  • Mutluluk Zamanı
  • Kelebekler
  • Toc Toc
  • Ben Senin Bildiğin Erkeklerden Değilim
  • Isn't It Romantic
  • Dönerse Senindir
  • Always Be My Maybe
  • Öldür Beni Sevgilim
  • Müslüm
  • Çiçero
  • Ayla
  • Bir Küçük Eylül Meselesi
  • The Imitation Game - Enigma
  • Kurtuluş Son Durak
  • Aykut Enişte
  • Görevimiz Tatil
  • Deliler
Belgesel/Konser
  • Gaga: Five Foot Two
  • Reversing Roe: ABD'deki Kürtaj Yasası
  • Feministler: Onlar Ne Düşünüyordu?
  • Çağın Gerisinde Yaşamak
  • Perion. End of Sentence
  • Miss Americana
  • Taylor Swift: Reputation Stadium Tour
  • Beyoncé: Homecoming
Netflix Maraton Önerileri
  • Harry Potter Maratonu (8 Film: Felsefe Taşı, Sırlar Odası, Azkaban Tutsağı, Ateş Kadehi, Zümrüdüanka Yoldaşlığı, Melez Prens, Ölüm Yadigarları Part 1, Ölüm Yadigarları Part 2)
  • Saw Maratonu (8 Film)
  • Çağan Irmak Maratonu (9 Film: Benim Adım Feridun, Dedemin İnsanları, Tamam Mıyız?, Babam ve Oğlum, Unutursam Fısılda, Nadide Hayat, Bizi Hatırla, Çocuklar Sana Emanet, Issız Adam)
  • Cem Yılmaz Maratonu (10 Film: G.O.R.A, A.R.O.G, Arif V 216, Her Şey Çok Güzel Olacak, Hokkobaz, Pek Yakında,Yahşi Batı, Karakomik Filmler 2 Arada, Karakomik Filmler: Kaçamak, CM101MMXI Fundamentals)
  • Ata Demirel Maratonu (6 Film: Hedefim Sensin,Olanlar Oldu, Eyyvah Eyvah, Eyyvah Eyvah 2, Eyyvah Eyvah 3, Berlin Kaplanı)
  • David Fincher Maratonu (7 Film: Se7en(Yedi), Game (Oyun),Panic Room(Panik Odası),Zodiac, The Curious Case of Benjamin Button (Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi), Sosyal Ağ(The Social Network), Gone Girl (Kayıp Kız))

3) Dr. Oetker ve hızlı tatlıları


Ben her ne kadar tatlıyla pek arası olmayan birisi olsam da enişteniz tam bir tatlı canavarı. Yemeyince eli ayağı titreyenlerden. O yüzden market alışverişimizde tatlı abur cuburların olmaması imkansızdı zaten. Benim de yediğim tek tatlı kakaolu puding ya da bazı sütlü tatlılar olduğu için toz puding alalım dedik ancak şöyle bir sıkıntımız vardı. Bizim evimizde doğalgaz yok, elektrikli ocağımız var dolayısıyla sütün puding yapacak kadar kaynayacağına ve tam pişeceğine çok emin olamadık. Bunun yanında bir diğer sorunumuz da hepi topu 2 tenceremizin olması. Bu puding işinden vazgeçiyorduk ki Dr. Oetker'in Créma Ole serisine denk geldik. Çeşit çeşit bir sürü hızlı tatlı vardı. Pişirme falan yok süte katıyorsun ve mikserle çırpıyorsun, bu kadar. Her çeşidinden aldık hepsi de gayet lezzetliydi. Bazılarından pasta yaptık bazılarını direkt kaşık kaşık yedik sonuç olarak ben bile beğendim. Kıvamı benim sevdiğim gibi yoğun ama süt miktarını arttırarak daha sıvı bir kıvam da elde edebilirsiniz, canınız nasıl isterse artık. İkinci market alışverişinde bu seriyi keşfeden tek biz değilmişiz ki çoğu çeşidi bitmişti. Ben de özellikle kakaolu sevdiğim için bu sefer de bardakta pudingi denedim onun şekeri kıvamı bu Créma Ole'den daha da iyiydi. Çok aman aman şekerli ve tatlı değil ayrıca da çok lezzetli geldi bana. O kadar hafif ki normalde yiyebileceğimin 2 katını gömdüm. Bu arada içerisinde pişirme etme işlemleri olan diğer hazır tatlılara pek giremedik ama çeşit bol. Tatlı benim için mutfaktaki en zor şeylerden biri siz de böyle kriz geçirecek kadar tatlı seviyorsanız bu tarz ürünlerle durumu kurtarabilirsiniz çünkü çok sevmesem bile "Ohaa cheesecake bile var" diye bir gözüm kaydı, onların tatlarını bilmiyorum tabi, merak eder denerseniz haber verirsiniz.

4) ARO ve Metro Market


Açılımının "Allah Razı Olsun" olduğuna yürekten inandığım, Metro'nun kendi markası  ARO da bu dönemde yüzümüzü kara çıkartmayan markalardan oldu. Kara çıkartsaydı baya bozulurdum çünkü hiç bilmediğimiz etmediğimiz halde kilo kilo ürünlerini aldık. Şu an ilk alışveriş faturamıza bakarak söylüyorum ki kendisinden 13 kalem ürün almışız bunların içinde kedi kumundan köpek mamasına, makarnasından pirincine, ketçabından sucuğuna her şey var. Kendisi sayesinde baya güzel alışveriş yaptık, şu dönemde biliyorsunuz ki çoğu üründe kişi sayısı kısıtlaması var, normalde 2 paket makarna (1 kg) alabiliyorken ARO'nun 5 kiloluk paketleri sayesinde 10 kilo makarna alabildik. En çok korkutan da buydu valla ne yalan söyleyeyim çünkü kötü çıksa elinde 10 kilo makarnayla kalıyorsun ama uzun zamandır tercih ettiğim makarnadan çok daha kaliteli ve lezzetli çıktı. Köpek maması da beni tedirgin eden başka bir konuydu tabii ki Çakıl her türlü gömer, mama ayırt etmez ama sonrası bize eziyet olabiliyor olağan mama değişim sorunlarını bile yaşamadan çok rahat bir geçiş yaşadık. 

Karantina alışverişimiz olağan market alışveriş zamanına denk geldiği için Metro bizi baya bir kurtardı. Toptan ürünleri çok fazla, her şey var, mağaza büyük, eve yakın dolayısıyla market kapasite sınırlaması ya da ürün kotası yaşamadan rahat rahat alışverişimizi yaptık. İhtiyacımız olan her şeyi ilk alışverişte bulduk ancak daha sonra 2. alışveriş için gittiğimizde çoğu reyonun boşaldığını gördük. Stok yenilenmesinde bizim Eskişehir'e çok öncelik verilmemiş sanırım özellikle indirimli ürünleri bulmak imkansızdı. İlk gittiğimizde bu stok sorunu yaşanıyor olsaydı çok zorlanırdık kesinlikle. Bundan sonraki alışverişler artık daha ufak çaplı olacağı için Metro ile münsebetimiz şimdilik son buldu gibi duruyor çünkü kendilerinin stok sorununun yanında bir de porsiyon sorunu var, malum Metro aslında profesyonel işletmelere yönelik bir market, dolayısıyla hemen her şey en az 10 kilo halinde satılıyor. İlk alışveriş için idealdi ama artık buna ihtiyacımız yok. Yine de bu dönem memnun kaldığım markalar arasında da anmadan geçmem.

5) Yayla Hazır Yemekler


Bir minik itirafla başlayayım; Karantina sürecinde Yayla ürünü kullanmadım ama bu yazıyı okuyacak olan, yemek yapmayı beceremeyen ya da sevmeyen birisi varsa ona bu seriyi mutlaka öneririm. Ben merak edip iki kere farklı çorbalarını denemiş ve çok memnun kalmıştım ancak zaten evde olduğum için, hayvan gibi mutfak alışverişi yaptığım için, yemek yapmayı da sevdiğim için bu ürünlere gerek duymadım. Canı arada çorba ya da ev yemeği çeken varsa bu ürünleri kesinlikle denesin. Mikrodalgada, tava ya da tencerede veya paketten çıkarmadan sıcak suya koyarak yemekleri ısıtabiliyorsunuz. Çeşitleri fena değil, daha da arttırılabilinir ama bu süreçte yeterli gibi. Fiyatı ise dışarıdan söylemeye göre makul.

6) Knorr


Bu süreçte en çok övdüğüm markalardan birisi Knorr olabilir. Ben aman sağlıklı değil, kullanmayın yemeyin etmeyin diyenlerden olmadığım için kendilerinin hem çabuk çorbalarını (Hani şu bardak çorbalar) hem de bulyonunu bayıla bayıla kullandım. Daha önce başka bir markanın bulyonunu kullanıyordum ve bulyonu önce sıcak suda eritmem gerekiyordu, bu süreçte iki kere pilav yaptım ve bulyondan aşırı memnunum. Canım Knorr <3 hem çok daha yoğun ve lezzetli hem de öyle suda parçalamaya falan gerek yok elde bile dağılıyor. Çabuk çorbalara gelince de çok açız ve yemek yememiz lazım ama yemek hazırlamak için en az bir 40 dakika var diyelim. O arada yapıyoruz bunlardan, açlığı bastırıyoruz sonra da güzel güzel yemeğimizi hazırlamaya koyuluyoruz. Öyle doymalık bir şey değil zaten atıştırma gibi düşünün. Benim favorim kesinlikle kıtır domates çok çok lezzetli. Kremalı tavuk da ayrı bir güzel. Çeşit sayısı bence gayet yeterli tabi öyle hazır çorbaları kadar çok çeşit yok. Bir tane hazır çorba da aldım yani bardak olmayan, tencerede suyla kaynayanlardan ama onu daha yapmadığım için şimdilik övmüyorum.

7) Nefis Yemek Tarifleri.Com


Normalde de bir tarif ararken zaten ilk tercihim NefisYemekTarifleri.com oluyordu, bu süreçte de sağolsunlar ekmeğinden pizzasına, böreğinden bilmem neyine her tarifte yanımızda oldu. Kendi çekimleri olan tarifleri özellikle tercih ediyorum çünkü baya mala anlatır gibi anlatıyorlar. Bu gidişle daha önce bir kere bile denemediğim ne varsa deneyeceğim hazır enişteniz de evde, yesin dursun işi ne?

8) Youtube


Youtube Netflix'den daha büyük bir deniz ve girdiğinizde hangi sahilden çıkacağınız büyük bir sürpriz. Filmler, diziler, programlar, dizi partları, içerik kanalları derken daldığınızda "İzleyecek bir şey yok" deme imkanınız yok. İlk karantina yazısında kanal ve dizi önerileri yapmıştım zaten onları da dahil ederek bir liste daha hazırladım:

Kanallar:

Bihaller - Özellikle Ayıp Şeyler ve İlişki Profesörleri
İbrahim Selim ile Bu Gece - Onedio'da başladı ama bu sezon Zorlu PSM'ye geçti. Zorlu hali sanki daha iyi gibi :)
Kutsal Motor - Aşırı Ünlülerle Kısa Görüşmeler ve O Yakıcı Bakışlar favorilerim
Motto Müzik
Filme Gitmeden Önce
Filmler ve Filimler
How It Should Have Ended
Veli Öğretmeni
As/Is - Horror Stories serisi çooook iyi
FBE - Tepki videolarının atası. Jenerasyonlar, çiftler, aileler derken bir çok tepki grubu var ve oldukça iyi içerikler çıkarıyorlar. Try Not Feel Old Challenge serisi sizi hüzne boğabilir.
Murat Soner
Şokopop
İdil Yazar
Gözde Tezer
Mösyö Taha
Çağlar Barlas

Diziler

Ruhsar
Kuzey Güney
Aşk-ı Memnu
Yaprak Dökümü
Hekimoğlu
Poyraz Karayel
Ulan İstanbul
Suskunlar
Ezel
Tutunamayanlar
Hatırla Sevgili
Çemberimde Gül Oya
Adını Feriha Koydum
Yedi Numara
Deli Yürek
Sıdıka
Elveda Rumeli
Doktorlar
Umutsuz Ev Kadınları
Ufak Tefek Cinayetler
Hayat Bilgisi
Beşik Kertmesi


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları