19 Temmuz 2009 Pazar

Dumansız hava sahanız batsın

Tarih: 18 Temmuz
Yer: İşyeri/Sigara Merdiveni

Her içmeye çıkışımızda açılıyor konusu… Nerede içicez?Nasıl içicez? 4. kattayız asansör de bozuk,tuvalette mi içsek,şurda mı içsek,burda mı içsek,aman nerden görcekler de ceza yazacaklar,inip çıkarken helak oluruz,azartır mıyız acaba….

1)Kesinlikle azaltmıycaz çünkü indiğimizde depo hesabı 1 tane içecekken 2-3 tane içicez.
2)Şimdi düşününce inmesi zor geliyor ama o dört katı öyle bi inilir ki aklınız şaşar.
3)Normalde 10 dakika bile sürmezken bu sigara içme işlemi kafadan en az bir 20 dakika olacak. İş yerinde ortalama 5 tane içtiğini düşün 100 dakika eder. Bu sırada iş aksaması da cabası…
4)Nöbetteşe mi çıkıcaz içmeye? Herkesin aynı anda içesi gelirse (bkz: Yemek sonrası,kahve molası…) kim kalacak şirkette de telefona falan bakacak?

Tarih:18 Temmuz
Yer: Kaset Bar

Begüm,ben,Çağrı,Merve masada oturmakta, Ozan ve Çağlar da garson olarak çalıştıkları için arada uğramakta. Çağrı sigara içmiyor,içmemizden de rahatsız oluyor. “Yarından sonra ben kazanıcaaam nihaha” şeklinde salak salak konuşmakta. Her sigara yakışımızda açılıyor gene konusu… Biz gelmeden arayalım dışardaki masalardan birini ayırsınlar,içerde oturmayız canım,lan kışın ne yapcaz?,aq biramın yanında da içemiycek miyim,barda da yasak olur mu ya off….

Hakkatten lan barlardan ne istediniz?Sağlığa zararmış aq orda süt içen biri mi var? Benim tanıdığım alkol almayan insanların hemen hemen hepsi (Hale,Cenk Abi aklıma ilk gelen örnekler :) ) zaten sigara içiyor,ee sigara içmeyen alkol içiyor… Şimdi alkol daha yararlı gibi bir sonuç mu çıkıyor burdan. Bara ne sigara ne alkol almayan adam çooook çooook nadir gelir o da arkadaş ayağı. Şimdi sen koskoca yasayı çıkarttın,bunu yasakladın,barları da işin içine kattın 3-4 zibidi için miydi? Allah belanı vermesin senin.

Bundan çok çok önceleri otobüslerde sigara içiliyormuş,yasaklanmış. Bak o mantıklı. Bugün çıkarsalardı onu ben de eyvallah derdim. Otobüste çoluk çocuk var,ayrıca havalandırması kesin boktandır o kadar saat yol duman altı gidilmez… Eyvallah. Yasağın kapsadığı okullara falan da lafım yok. Ama şimdi güzelim yemeğimizi yemişiz şöyle bi sigara yakmayalım mı arkasından ne yapalım yiyip direk kalkalım mı? Bi kere sağlığa zararlı. Yedikden sonra direk hareket edilmemeli,önce bi sindirilmeli sonra hafif bir yürüyüş falan yapılıp eritilmeli. Uzmanlar diyo bunu ben demiyorum. Sporu (ki yüriycez yani o da bi spor) yemek yedikden en az 1 saat sonra yapın diyor. Hadi sen yürüyüşü spordan sayma yarım saat olsun… Ama bünye istiyor,beklemiyor yarım saat hem niye beklesin canım ala ala canım çekmiş yakıvericem bi dene… Şimdi yasakçılar biz nolcaz bizim sağlığımız diye ötüp durucak o zaman şöyle yapalım sen restorantlarda fln ayrı bir bölüm aç,gidelim orda oturalım yemekten sonra çayımızı kahvemizi içerken sigaramızı da tüttürelim sonra da kalkıp gidelim olmuyor mu öyle? Hay ağzına…

Sigara içmeyenlerin sağlığı korunuyormuş…Peh! Lan gören de yediğin her bok organik sanacak. Hayvan evladı sen bu insanlara neler yediriyorsun farkında mısın? Temiz hava sahası istiyorsun da neden ağaçları kesip kata kulliyle şirketlere satıyorsun,villa yaptırıyorsun? Fabrikaların atıklarını götüne mi sokuyorsun sanki? Her boku yaptın,adam gibi uyguladın,sigaraya kaldı iş… Yani direk her kuşu bipktik bi leylek kaldı derler buna.

Heh gelelim bir de işin sinir harbi kısmına. Sigara krizine girmiş birinden daha sinirlisi var mıdır? Her yerde yasakla,adam yemeğini yesin içemesin,içkisini içsin yanında bi tane yakamasın sonra da sen bu adamdan sakinlik bekle… Ooooldu canım hııı hııı. Lan gerizekalı adam cinayet işler lan o sinir harbiyle. Bak düşün bu yasak daha bana birşey yapamadı hala evimdeyim içebiliyorum ben bu kadar sinirlendim o adam (ki o adam bir kaç saat/gün sonra ben olacam :S ) neler yapar sen düşün artık.

Hak hukuk meselesine gelince… Lan içmeyeninki hak da bizimki boru mu? Biz sigara içmemeyi yasaklıyor muyuz? Zorla içiriyor muyuz? Tamam yanımızdayken dumanı falan geliyor olabilir de bu kadar da kısıtlanılmaz ki. O zaman şöyle yapın: Sadece sigara içenlerin gittiği restorant,bar vs olsun izin verin biz de adam gibi eğlenelim,yiyelim,içelim,coşalım…

Son olarak bir daha söylemek isterim ki: Dumansız hava sahası girsin topunuzun götüne.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder