3 Ocak 2014 Cuma

2013 (Müzik)

2013 müzik anlamında tam bir ağzıma sıçan yıl oldu. Ya herkes depresyonda ya ben özellikle gidip en vurucu şarkıları dinledim, emin değilim. 2013 içinde çıkmasa da yeni keşfettiğim isimler falan derken baya dolu dolu bir liste olacak gibi duruyor, bakalım. Şunu da eklemeden edemeyeceğim en son 2005 yılında böyle bir bolluk yaşamıştık, bu sene çıkan albümlerde fiyasko yok gibi bir şey! (Not: Bu sadece kendi dinlediğim şarkılarla ilgili gardaş 2013 içinde çıkan albümleri git başka yerlerden oku. Kippps ^.^ )





Glee
Glee şarkıları yine yıl boyunca neler dinleyeceğime yön verdi. Yabancı müzikle aramın düzelmesi toplasan en fazla bir iki senedir, dolayısıyla açığı kapatmak adına Glee oldukça başarılıydı. Bu arada yıl içinde Glee'nin Finn Hudson'u Cory'nin ölümü bildiğin ağzıma sıçtı, o zaman Glist'e başlayalım;

P!NK
Hem 2012'nin sonlarına doğru çıkarttığı "The Truth Abaut Love" ile hem de geçmişte kalan bütün şarkılarıyla yine P!NK dolu bir yıl geçirdim tabii ki. Şaşırılacak bir şey yok bunda zira yıllardır P!NK'siz geçen bir seneyi bırak bir günüm bile olmadı. Hatta bu sene işi abartıp sözlerinden birini dövme bile yaptırdım. (Just because it burns doesn't mean you're gonna die you've gotta get up and try/Try)
Cem Adrian
2013'ün 4/3'ü Cem'in ruhumu,hayat enerjimi emmesine izin vererek depresyonda geçti. 2013'e girmek üzereyken çıkarttığı albüm yetmedi bir de 2013 içinde bir albüm çıkarttı kendisi. Her albüm de dolu dolu, boş şarkı yok. Dinle dinle ruhum karardı sayın okur. Hee "Neden dinliyorsun o zaman?" diyeceksin değil mi? Dinlenmez mi be.
Kendime doğum günü hediyesi aldığım Zümrüdüanka bir yana, eski şarkıları da yalnız bırakmadılar bütün yıl sağolsunlar. Aylin Aslım dinlenmeden geçmiş bir yıl hatadır, çok şükür 2005'den beri öyle bir yılım yok ^.^
Malt
2005'den beri hayatımda, 2 albümleri var hepi topu ama döndür döndür dinleyip bıkmadım,bıkmıyorum.


maNga
Yine 2005 çıkışlı ama o günlerden bu günlere gelen azcık gruptan biriyle devam ediyoruz.



Melis Danişmend
Melis'le ilgili diyeceğimi zaten zamanında dedim. Daha da bir şey demem, diyemem.
Kesmeşeker/Cenk Taner
Kesmeşeker'siz geçirdiğim yılların acısını çıkarırcasına Kesmeşeker dinledim geçen sene.

Oğuzhan Uğur
"Geyik yapıyoz yhaa" ayağına geçiren Oğuzhan Uğur online mı?
Kezbanlığın dibine de vursa bir proje olarak Rihanna çok başarılı. Sene içinde 2 tane şarkı çıkarttı biri tam bir rezaletken (Tamamen klibi yoksa şarkıyı çok sevdim -Pour it up-) bir sonraki şarkısında yardırdı falan derken böyle bir dalgalı kur hali oldu.
Evimizin sevimli kızı imajına bu sene de ters düşmeyen Katy bu sene de şaheserler çıkartmaya devam etti sağolsun. Hazır önceden verilmiş eserlerinin bir çoğunu bu sene keşfettim, hayır bir ön yargım da yok kıza da gözümden kaçan çok şarkısı varmış.

Taylor Swift
Taylor ile tanışmamız tam yerinde ve tam zamanında oldu. Acayip bir ruh hali içindeyken o ruh halini kelimelere döküp yanyana koysam daha iyi anlatmış bir şarkısıyla Ozan vasıtasıyla tanıştık. Sonra ruh hali değiştikçe Taylor şarkısı değişti ama yılın büyük bir bölümünü Taylor şarkılarıyla geçirdim. Kız artık çok mu şey yaşadı, çok mu iyi gözlem yapıyor bilmiyorum ama genelde balad yazdığı halde her duruma cuuuk oturan bir şarkısı mutlaka var. Hatta öyle ki You're Not Sorry şarkısını dinledikten sonra "Ulan bu herif ne ara Amerika'ya gitti de Taylor'ın da hayatını sikti?" diye düşünmeden edemedim, o denli. Bir de şu var genelde Deezer üzerinden dinlediğim için o tutuyor ney ne kadar dinlenmiş, Back To December (Yukarıda anısını anlattığım şarkı) o kadar dinlenmiş ki nerden baksan 2-3 aydır hiç dinlemediğim halde hala en çok dinlenenlerde ilk 10'da falan duruyor, zaten çok çok çok uzun bir süre listede 1. kaldı kendileri.
Bu sene dinlediğime en şaşırdığım isim Aydilge oldu, önceki senelerde bir şarkısını bile bilip sevmeyen ben bu sene artık bana ya da ona ne olduysa çok çok beğendim. Yalnızlıkla Yaptım albümü enfesti ve önceki şarkılarına da hemen göz attım, demek ki bana bir şey olmuş :)
Ordan burdan bir şekilde duyup hayatıma kattığım ama bir iki şarkısından başka şarkılarını da zahmet edip aramadığım tekli şarkılar. Böyle "azcıklı" diyince çok özensiz gibi oldu ama öyle değil o işler. Mesela "Nobody's Perfect" tıpkı Back to December gibi aylarca listebaşı kaldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder