2013 (Müzik)
2013 müzik anlamında tam bir ağzıma sıçan yıl oldu. Ya herkes depresyonda ya ben özellikle gidip en vurucu şarkıları dinledim, emin değilim. 2013 içinde çıkmasa da yeni keşfettiğim isimler falan derken baya dolu dolu bir liste olacak gibi duruyor, bakalım. Şunu da eklemeden edemeyeceğim en son 2005 yılında böyle bir bolluk yaşamıştık, bu sene çıkan albümlerde fiyasko yok gibi bir şey! (Not: Bu sadece kendi dinlediğim şarkılarla ilgili gardaş 2013 içinde çıkan albümleri git başka yerlerden oku. Kippps ^.^ )
Glee
Glee şarkıları yine yıl boyunca neler dinleyeceğime yön verdi. Yabancı müzikle aramın düzelmesi toplasan en fazla bir iki senedir, dolayısıyla açığı kapatmak adına Glee oldukça başarılıydı. Bu arada yıl içinde Glee'nin Finn Hudson'u Cory'nin ölümü bildiğin ağzıma sıçtı, o zaman Glist'e başlayalım;
Glee
Glee şarkıları yine yıl boyunca neler dinleyeceğime yön verdi. Yabancı müzikle aramın düzelmesi toplasan en fazla bir iki senedir, dolayısıyla açığı kapatmak adına Glee oldukça başarılıydı. Bu arada yıl içinde Glee'nin Finn Hudson'u Cory'nin ölümü bildiğin ağzıma sıçtı, o zaman Glist'e başlayalım;
- Don't Stop Believin
- Take a Bow
- Bust Your Windows
- Single Ladies
- Last Name
- It's My Life/Confessions
- Halo/Walking on Sunshine
- Dancing with Myself
- Endless Love
- Imagine
- Hello, I Love You
- Gives You Hell
- One Less Bell to Answer/A House is Not a Home
- Jessie's Girl
- Dream On
- Bad Romance
- Loser
- Give Up The Funk
- Telephone
- Losing My Religion
- One of Us
- Lucky
- Teenage Dream
- Singing in the Rain/Umbrella
- Need You Now
- Thriller/Heads Will Roll
- Firework
- Do You Wanna Touch Me?
- Raise Your Glass
- I Follow Rivers
- I Feel Pretty/Unpretty
- Jar Of Hearts
- Run the World (Girls)
- Last Friday Night
- Rumour Has It/Someone Like You
- Perfect (Fucking Perfect)
- Girls Just Wanna Have Fun
- I Kissed A Girl
- Survivor/I'll Survive
- Control
- Man in the Mirror
- We Are Young
- Moves Like Jagger/Jumping Jack Flash
- Without You
- We Found Love
- Bad
- Scream
- Human Nature
- Smooth Criminal
- Black or White
- Stereo Hearts
- I'll Always Love You
- Cough Syrup
- Fly/I Believe I Can Fly
- Fighter
- Somebody That I Used to Know
- How Will I Know
- I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)
- It's Not Right But It's Okay
- School's Out
- We Are The Champions
- Call Me Maybe
- Americano/Dance Again
- Womanizer
- Give Your Heart a Break
- Teenage Dream
- Don't Speak
- Mine
- Blow Me (One Last Kiss)
- There Are Worse Thing I Can Do
- Dark Side
- Holding Out For A Hero
- Everybody Hurts
- Applause
- Wide Awake
- Roar
- If I Were A Boy
P!NK
Hem 2012'nin sonlarına doğru çıkarttığı "The Truth Abaut Love" ile hem de geçmişte kalan bütün şarkılarıyla yine P!NK dolu bir yıl geçirdim tabii ki. Şaşırılacak bir şey yok bunda zira yıllardır P!NK'siz geçen bir seneyi bırak bir günüm bile olmadı. Hatta bu sene işi abartıp sözlerinden birini dövme bile yaptırdım. (Just because it burns doesn't mean you're gonna die you've gotta get up and try/Try)
- Try
- Blow Me (One Last Kiss)
- Slut Like You
- Just Give Me A Reason (ft. Nate Ruess)
- True Love (ft. Lily Allen)
- The Truth Abaut Love
- U + ur Hand
- So What?
- Funhouse
- Fucking Perfect
- Sober
- Bad Influence
- Who Knew
- Dear Mr. President
- What's Up
- 'Cuz I Can
- Waiting For Love
- Save My Life
- 18 Wheeler
- Diar Diary
- I Got Money Now
- Conversations With My 13-Years-Old-Self
- Family Portrait
- Numb
- My Vietnam
- Raise Your Glass
Cem Adrian
2013'ün 4/3'ü Cem'in ruhumu,hayat enerjimi emmesine izin vererek depresyonda geçti. 2013'e girmek üzereyken çıkarttığı albüm yetmedi bir de 2013 içinde bir albüm çıkarttı kendisi. Her albüm de dolu dolu, boş şarkı yok. Dinle dinle ruhum karardı sayın okur. Hee "Neden dinliyorsun o zaman?" diyeceksin değil mi? Dinlenmez mi be.
- Mutlu Yıllar
- Yalnızlık (Ft. Melis Danişmend)
- Islak Kelebek
- Beni Hatırla
- Hoşgeldin
- Emir
- Aşk Hep Sende
- Nereye Gidiyorsun?
- Kelebek
- Bir Melek Ölürken
- Kayıp
- Bir Katilin Ellerinde
- Sen Benim
- Bana Ne Yaptın?
- O Kirpik Hala Bende Sevgilim
- Yarım
- Benden Sonra
- Yağmur
- Bana Özel
- Yalnız Da Ayağa Kalkabilirim
- Ben Geldim
- Bugün Sana Bir Şeyler Anlatmam Gerek
- Sen Yağmurları Sevdiğinde
- Şimdi
- Ben Seni Çok Sevdim
- Beni Affet Bu Gece
- Tek Kişilik Aşk
- Kurtar Beni
- Hala
- Kalbim
- Biz Senle
- Şimdi Rahat Uyu
- Şeker Prens ve Tuz Kralı
- Masalın Son Şarkısı
Aylin Aslım
Kendime doğum günü hediyesi aldığım Zümrüdüanka bir yana, eski şarkıları da yalnız bırakmadılar bütün yıl sağolsunlar. Aylin Aslım dinlenmeden geçmiş bir yıl hatadır, çok şükür 2005'den beri öyle bir yılım yok ^.^
Malt
2005'den beri hayatımda, 2 albümleri var hepi topu ama döndür döndür dinleyip bıkmadım,bıkmıyorum.
maNga
Yine 2005 çıkışlı ama o günlerden bu günlere gelen azcık gruptan biriyle devam ediyoruz.
Melis Danişmend
2005'den beri hayatımda, 2 albümleri var hepi topu ama döndür döndür dinleyip bıkmadım,bıkmıyorum.
- Gezegen
- Önemsiz
- Arıza
- Portakal
- Yeniden
- Olmaz
- Aşk Şarkısı
- Dolmuş
- Devam
- Motor
- Doldur
- Neanderthal
- Mutlu
maNga
Yine 2005 çıkışlı ama o günlerden bu günlere gelen azcık gruptan biriyle devam ediyoruz.
- Kal Yanımda (ft. Koray Candemir)
- Rezalet Çıkarasım Var
- We Could Be The Same
- Hani Biz (ft. Yıldız Tilbe)
- Bir Kadın Çizeceksin
- İz Bırakanlar Unutulmaz
- Sakın Bana Söyleme
- Yalan 2
- Bitti Rüya
- Cevapsız Sorular
- Her Aşk Ölümü Tadacak
- Hepsi Bir Nefes (Ömer Hayyam rubâilerinden biri)
- Üryan Geldim
- Tek Yön Seçtiğim Tüm Yollar
- Alışırım Gözlerimi Kapamaya
Melis Danişmend
Melis'le ilgili diyeceğimi zaten zamanında dedim. Daha da bir şey demem, diyemem.
Kesmeşeker/Cenk Taner
Kesmeşeker'siz geçirdiğim yılların acısını çıkarırcasına Kesmeşeker dinledim geçen sene.
- Metin Kurt Yalnızlığı
- Yaşıyorum Ölüyorum
- Tek Kişiyim Ben Hala
- Tut Beni Düşmeden
- Ders Bitti
- Eyalet Çocukları
- Bir Avuç Kum
- Japonca
- Tarzan İnce Dallarda
- Her Şey Sermaye İçin Sevgilim
- Yolculuk Bitti
- Ne Zaman Gitti Tren?
- En Çok Seni
- Gitme Kal
- Kim Sessizse O Ağlasın
- İşte Güneş
- Ekmeğin Emrindeyim
- Aşk ve Para
- Gerçekten Özleyince
- Değiştim Ben Sevgilim
- İsmail
- Şampiyon
- Duymuştum Şehirdeydim
- Doğdum Ben Memlekette
- Yanıyor Tüm Gençliğim
- Her Şey Yolunda Derken
- Ya Aşkım Ol Ya Dostum
- Henüz Onlar Bunları Bilmiyor
- Benim Adım Ne?
Oğuzhan Uğur
"Geyik yapıyoz yhaa" ayağına geçiren Oğuzhan Uğur online mı?
Rihanna
Kezbanlığın dibine de vursa bir proje olarak Rihanna çok başarılı. Sene içinde 2 tane şarkı çıkarttı biri tam bir rezaletken (Tamamen klibi yoksa şarkıyı çok sevdim -Pour it up-) bir sonraki şarkısında yardırdı falan derken böyle bir dalgalı kur hali oldu.
- What Now?
- Only Girl (In the World)
- S&M
- Rockstar 101 (ft. Sash)
- Pour It Up
- You Da One
- Where Have You Been
- Diamonds
- What's My Name? (ft. Drake)
- Stay (ft. Mikky Ekko)
Katy Perry
Evimizin sevimli kızı imajına bu sene de ters düşmeyen Katy bu sene de şaheserler çıkartmaya devam etti sağolsun. Hazır önceden verilmiş eserlerinin bir çoğunu bu sene keşfettim, hayır bir ön yargım da yok kıza da gözümden kaçan çok şarkısı varmış.
Taylor Swift
Taylor ile tanışmamız tam yerinde ve tam zamanında oldu. Acayip bir ruh hali içindeyken o ruh halini kelimelere döküp yanyana koysam daha iyi anlatmış bir şarkısıyla Ozan vasıtasıyla tanıştık. Sonra ruh hali değiştikçe Taylor şarkısı değişti ama yılın büyük bir bölümünü Taylor şarkılarıyla geçirdim. Kız artık çok mu şey yaşadı, çok mu iyi gözlem yapıyor bilmiyorum ama genelde balad yazdığı halde her duruma cuuuk oturan bir şarkısı mutlaka var. Hatta öyle ki You're Not Sorry şarkısını dinledikten sonra "Ulan bu herif ne ara Amerika'ya gitti de Taylor'ın da hayatını sikti?" diye düşünmeden edemedim, o denli. Bir de şu var genelde Deezer üzerinden dinlediğim için o tutuyor ney ne kadar dinlenmiş, Back To December (Yukarıda anısını anlattığım şarkı) o kadar dinlenmiş ki nerden baksan 2-3 aydır hiç dinlemediğim halde hala en çok dinlenenlerde ilk 10'da falan duruyor, zaten çok çok çok uzun bir süre listede 1. kaldı kendileri.
- Back To December
- You're Not Sorry
- Everything Has Changed (ft. Ed Sheeran)
- We Are Never Ever Getting Back Together
- I Knew You Were Trouble
- 22
Aydilge
Bu sene dinlediğime en şaşırdığım isim Aydilge oldu, önceki senelerde bir şarkısını bile bilip sevmeyen ben bu sene artık bana ya da ona ne olduysa çok çok beğendim. Yalnızlıkla Yaptım albümü enfesti ve önceki şarkılarına da hemen göz attım, demek ki bana bir şey olmuş :)
- Yalnızlıkla Yaptım
- Haberin Yok
- Aşk Paylaşılmaz
- Aşk Acı Sever
- Yine Ben Aşık Oldum
- Ay Aynamdır
- Takıntı
- Akıllı Bir Deli
- Kaçsam Ege'ye
- Geri Dönmem
- Kilit
Azcıklılar
Ordan burdan bir şekilde duyup hayatıma kattığım ama bir iki şarkısından başka şarkılarını da zahmet edip aramadığım tekli şarkılar. Böyle "azcıklı" diyince çok özensiz gibi oldu ama öyle değil o işler. Mesela "Nobody's Perfect" tıpkı Back to December gibi aylarca listebaşı kaldı.
- Nobody's Perfect -Jessie J
- Love Hurts -Incubus
- Kiss Me Slowly -Parachute
- One More Night -Maroon 5
- She'll Be Loved - Maroon 5
- Oyunbozan -Mor Ve Ötesi
- Yokluğunda -Leyla The Band
- It's No Good - Depeche Mode
- Frozen - Madonna
- Girl Gone Wild - Madonna
- Ben Kötü Biri Değilim - Toygar Işıklı
- All The Things She Said - t.A.T.u
- Losing My Religion -R.E.M
- Supergirl-Reamonn
- Star-Reamonn
- Broken -Seether ft. Amy Lee
- The Gift -Seether
- Truth-Seether
- Kargalar-Özlem Tekin
- Yalan Dünya-Murat Dalkılıç
- Lüzumsuz Savaş-Murat Dalkılıç
- Canına Yandığım-Murat Dalkılıç
- My Heart is Broken-Evanescence
- Hello-Evanescence
- Illuminated-Hurts
- Born This Way-Lady Gaga
- Kişisel Bir İntihar-Kreş
- Yarım Kalan Şarap-Kreş
- Müjde-Bengü
- Yaralı-Bengü
- Yazmışsa Bozmak Olmaz-Kenan Doğulu
- You Can't Save Me-Richie Kotzen
- Wrecking Ball-Miley Cyrus
- Do What U Want-Lady Gaga ft. Christina Aguilera
- Black November-ShamRain
- Gives You Hell-All American Reject
- Parfume-Britney Spears
- Let Her Go-Passenger
- Söyle-Ahmet Kaya
- Nerden Bileceksiniz-Ahmet Kaya
- Unpretty-TLC
Yorumlar
Yorum Gönder