Şarkılar Beni Söyler

Herkesin dinlerken kendini bulduğu şarkılar var, klasik. Zaman zaman değişir falan. Bazıları da herkesin ortak şarkısıdır Huysuz ve Tatlı Kadın gibi. Benimkileri paylaşcem sizle :)


1) Jessie J - Nobody's Perfect

Geç buldum bu şarkıyı, tanışmamız da enteresan da sözlerini falan okuyunca Jessie ile tanışsak birbirimizi çok seveceğimizi düşündüm :) Uzun bir süre nakarat kısmı da bir şahsa telefon melodiliği yaptı. Sözlerinde baştan sona benle eksiksiz uyumu var. Tam çevirisi




2) P!nk-Fucking Perfect

Perfect perfect gidelim o zaman. Şarkı biraz dengesiz aslında bir yerinde kendisinden bahsederken bir yerine birine sesleniyor, düet kafası var aslında şarkıda ama ben her iki tarafı da alındım üstüme, özellikle P!nk'in seslendiği kısımlarda ki büyük ihtimalle P!nk geçmişteki haline falan sesleniyordur, ona yazmıştır. Kafadan 3 şarkısı var böyle. Her neyse klibi de şarkıyı anlatıyor aslında da yine de ben tam çevirisini koyayım şöyle.



3)Malt-Gezegen

Şarkı çıktığında yıl 2006'ydı, yıl oldu 2013 hala bu şarkının beni anlattığına dair sabit bir fikrim var.

http://www.youtube.com/watch?v=6IhZjoxPcfw (Youtube üzerinden dinleyebiliyorsunuz ama paylaşıma kapalı )

4) Cem Adrian- Bana Özel

İthaf şarkı kategorisinden bir şarkı yani şarkı benim ağzımdan değil de birinden bana gibi. He bir de şarkıyı "söyleyen"i bulsak fena mı olur? Olmaz bence.



5) Teoman-Uçurtmalar

Bu da ithaf kategorisinden. En sevdiği renk mor olan kadın, en sevdiği kelime asi, en sevdiği oyun inciltmek beni, hıncı çocukluktan kalma yara izi. Bu arada sözler Elif Şafak, hakkını verelim.


6) Cenk Han Alkaya - Küçük Kız
Hiç terkedilmediğim halde bu şarkıyla neden bu kadar derinden bağ kurdum ben de bilmiyorum. Dinlemenin sakinleştirdiği şarkılardan mesela, sıkıldığımda açıp Cenk Abi'yle dertleştiğimi hissettiğim bir şarkı.

Orjinalinde: Gene terk mi edildin küçük kız? Saçlarını mı kestirdin düşünmeden...



7) Aylin Aslım- İçtim İçtim

Şimdi Aylin'in onca şarkısı içinden anlata anlata bu mu anlatıyor dersiniz haklı olarak da Aylin şarkıları hep bir durumsal şarkılar, birini tasvir ettiği tek şarkı bu gibi bir şey. Alkolik damarımı da böyle tabir edivereyim nolcak? Ayrıca Ben Kalender Meşrebim tabii ki.




8) P!nk - Slut Like You

Ahlak bekçisi takılanlara inat Slut like you!



9)Ceyl'an Ertem(Umay Umay)-Düşmedim Daha
Arkadaş ne dinledim ne dinledim... Dinlemelere doyamadım.


10)Melis Dânişmend-Sarhoşken Pişkin Ayıkken Pişman

"Her şeyi boşvermiş, 'Artık hiç farketmez' demiş, o yüzden içtin-mi?
Kim var kim yok etrafında diye bakmamış o yüzden eş,dost,vicdan saymamış ve ona atlamışsın."



11)P!nk-Sober
How do i feel this good sober?


12)Kesmeşeker-Yaşıyorum Ölüyorum
"Yaşıyorum içim görmüş, ölüyorum dışım körmüş."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları