2009 Raporu: Sinema

2009′un son günleri, artık raporlara başlamalı… Gittikçe sertleşecek ve kişiselleşecek rapor serisinin ilk ayağı olarak sinemayı seçtim. Bu sene içinde hangi filme,kimle gitmişim,film hakkında ne düşünmüşüm? Ben bile şuan bilmiyorum,yazarken öğrenicem. Not: Mümkün olduğunca kronolojik gitmeye çalışıcam ama mümkün olmazsa üstüme gelmeyin.

  1. Issız Adam: 2008 sonlarında çıkan filmi ben 2009 Ocak’ta izlediğim için gayet de 2009 filmleri arasına koyabiliyorum. Filmi yalnız izlemiştim hatta filme girmeden önce telefonda Haci’yla konuşmuştuk ona şu şahane lafı etmiştim; “Issız Adam’a yalnız gidecek kadar ıssızım”.. Filmden çıkanlar genelde kadın/erkek ıssız adam tribine girip odunluklarına bahane bulurken ben sonum öyle olmasın korkusuyla bir irkilmiştim. Allah sonumuzu öyle etmesin,amin!
  2. Recep İvedik 2: Her yoruma ve eleştiriye rağmen gayet sevdiğim bir karakterdir Recep, güldüm ben.
  3. Güneşi Gördüm: Şevket’le gittik,beğendik.
  4. Bay Evet: Mezzy’le gittik, fena değil dedik.
  5. Melekler ve Şeytanlar: Şevketle gittik,şahsen ben bi bok anlamadım.
  6. Müzede Bir Gece 2: Birincisini pek bi sevdiğim filmin ikincisi ilki kadar kendini sevdiremese de hoşuma gitmedi,beğenmedim de değil.. hoş işte!
  7. Kehanet: Burak’la tanıştığımız gün gittik, bir iki nokta hoşuma gitse de genel olarak “İdare eder” dedim.
  8. Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar: Burak’la,bir tartışma sonrasında gittik maksat muhabbet olsun diye.
  9. Harry Potter Melez Prens: Harry Potter serisinin belki de en kötü filmiydi
  10. Buz Devri 3: Gayet sevdiğim bir serinin pek şirin üyesi bu filmi Burak’la,ilk 3D tecrübesi yaşayarak izledim çok da sevdim. Sid başlıbaşına bir izleme sebebidir zaten.
  11. Son Durak 4: 3D’nin nimetleriyle etkisini beş ile çarpıp bizi bölen,kare kökümüze kadar tırstıran film,Burak’la izleyip de ardından “İndirirdik ya” demediğimiz tek film.
  12. Yukarı Bak: Burak’la son filmimiz oldu kendisi, gayet güzel bir aşk ardı hikayesiydi
  13. 7 Kocalı Hürmüz: Tesadüf bu ya ayrıldığımız günün sabahında, bir anlık “Boş vaktim var napsam ki?” ile gittim,güya hala yazısını yazıcam… Genel olarak başarılı,eğlenceli hatta bir daha gidilesi bir film.
  14. Neşeli Hayat: Tam bir hayalkırıklığı
  15. Adını Sen Koy: Sanırım izleyenler arasında benim gibi düşünen çok az ama filmi çok beğendim ben. Sade konusu ve gidişatı hoşuma gitti ancak Melis Birkan’dan nefret etmeye başladım bu filmle. Gecenin Kanatları: Berbat ötesi,sıkıcı,gereksiz bir film + Hayal kırıklığı.. Serdar Akar?? Bu film onun olamaz,olmamalıydı…

Genel Yorum:

Görüldüğü gibi bu sene sayıca çok fazla yerli film gösterime girmiş,benim dünyama da girmiş ancak bunların çok azı gişede ve seyirci bilincinde olumlu etki yarattı. Hiçbir listemde yer almayan ama Sezar’ın hakkı Sezar’a diyerek başarısını takdir ettiğim Kurtlar Vadisi Gladio da var tabi. Yerli filmler ne kadar çoğunluktaysa yabancı filmler de o kadar azınlıkta. Yılın en ses getiren yabancı yapımı 2012 oldu, kalite olarak düşük gürültüsü büyük Alacakaranlık: Yeni Ay’ı da unutmamalı tabi. Yılın son yabancı golcüsü anladığım kadarıyla Avatar oldu, herkes merak içinde beklemekte, izlemeye koşmakta. Yine de izlediklerim içinde kıyaslarsak bu sene yerli filmlerin yabancılara geçirdiğini söyleyebilirim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları