19 Nisan 2014 Cumartesi

Veganlık, Veganlar ve Ben



Herhangi bir ırka karşı bir tavrım yok, zaten ırklara inanmıyorum. Din ve dini görüş falan desen hiçbirine ne sempatim var ne nefretim kısacası zerre umrumda değil. Cinsel tercih, cinsel yönelim desen kim kimi nasıl ya da ne şekilde istiyorsa götürebilir, beni bağlamaz. Yani baktığınızda ne bir faşistliğim ne de herhangi bir sebepten dolayı bir gruba karşı nefretim var, tek kriterim bir grubun kendi üstünlüğüyle başka bir gruba karşı tavır almaması. Sırf bu yüzden feminizmi saçma bulsam da zaman zaman feministliğe kaymak zorunda kalıyor insan zira Türkiye'de sadece feministler kadın hakkını savunur gibi gerizekalı bir düşünce var ve sen kadın hakkını savununca feminist oluyorsun.

20 yıllık sevgi-nefret çizelgemi bu mantığa göre kurmuşken son bir yıldır maruz kaldığım vegan gerzekliği beni tam bir vegan faşisti yaptı arkadaş.

Hayatının sadece 2 yıllık bir döneminde, o da kesilen kurbanı görmenin verdiği psikolojiyle en fazla vejeteryen olabilmiş insanım ben sen kalkmış bana veganlıkla geliyorsun. Bilmeyenlere özet: Vejeteryen olanlar sadece et ve et ürünlerini yemezken veganlar her türlü hayvansal gıdayı reddetmekte yani yumurtadan süte, peynirden yoğurta... her türlüsünü besin zincirinden çıkarmış durumdalar.

Bu aşamaya göre tıpkı ilk paragraftaki gibi "Banane yhaa kim ne yerse yesin, ne yemezse yemesin" tavrımı takınıp veganları da çok sallamadan hayatıma devam edebilirdim ama saldırıları artık faşistlik boyutuna gelince "Faşistliği sizden öğrenecek değiliz, faşistliği en iyi biz biliriz" diye bağırasım geldi yüzlerine.

Bu beyni etsizlikten ve sütsüzlükten artık durma noktasına gelmiş arkadaşlara göre ben caniyim, vahşiyim, türcüyüm, hayvansever olamam. Yav sevgili gerizekalılar siz hiç çok sevdiğiniz hayvanların alemine daldınız mı? Aslan ceylanı yerken iyi, timsah et yerke iyi ben yiyince amanın da amanın. Hani insan düşünen bir hayvandı? Hani bütün evren evrimden geçmişti de köken aynıydı? Şimdi bu aslana yapılan ayrıcalığın sebebi ne? Benim aslandan üstünlüğüm ne de ben et yiyemiyorum arkadaş? Hayvanların birbirini yemesi ekolojik düzen de benim yemem niye ilkellik, vahşilik?

Bir de bunların tek dayanağı "Türcüsünüz siz ühüüüüü" Türcü ne lan? Bütün hayvanları yesek elinizde veganlığı savunacak hiçbir şey kalmıyor amk hala konuşuyorsunuz. Neymiş efendim işte danayı yiyormuşuz, tavuğu yiyormuşuz ama kedi sevince hayvansever olmuyormuşuz. Benim neyi sevip neyi sevmeyeceğime, ne sever olup olmadığıma bu ot kafalar mı karar veriyor canım benim? Sen önce elini hayvanın rıskından çek düdük makarnası. Hadi ben türcüyüm, eyvallah da sen nesin? Biyolojik olarak canlı olan bitkileri yeme hakkını kendinde görürken hayvanları yemeyerek türcülük yapıyor olmuyor musun? Şimdi bir domatesin dalında durmaya, büyümeye hakkı yok muydu yani toplatılan domatesleri löpür löpür götürüyorsun. O mercimekler, nohutlar sen ye diye yetiştiriliyor ama canlılardı hani onlar da? Şimdi tavukla bir salatalığın ikisi de canlıyken sen bunlardan birini yiyip birini yemeyerek bizim gibi türcü oluyor musun olmuyor musun onu de bana.


Bir diğer klasik lafları: O hayvanlar sizin için daracık yerlerde yetişiyor.
Çok haklısın canısı, bu savunma muhtemelen veganlığın ilk yıllarında beyin hala işlerken söylenmiş bir söz çünkü veganlığın elle tutulur tek tarafı bu. İç Anadolu ve Doğu bölgesinin anası sikildiği ve artık hayvancılıkla uğraşılmadığı için gün ışığı görmeden etmeden,hormonlana hormonlana büyütülüyor hayvanlar. Eski usul çiftliklere dönsün, başımla beraber koşup oynasınlar kırlarda hem etleri de sütleri de daha lezzetli olur bence de. (Yeri gelmişken ilk kez güneş gören inekleri izleyin)

Peki bu veganlar ne yer ne içer? Yumurta yemiyorlar, eyvallah ama yumurta sadece haşlanarak ya da kırılarak yenen bir şey değil maşallah pek çok hamur işinin içinde var kendileri. En basiti bir kek poğaça falan yiyorlar mı yemiyorlar mı? Evlerindeki hiçbir yorgan,kazak, yastık, battaniye vs yünden yapılmamış değil mi? Ayakkabılarının her yeri bez, en ufak bir deri bir şey yok eminiz ama onlar dünyanın masum çocukları, hepimiz orospu çocuğuyuz bir onlar kurtaracak dünyayı. Bu yüzden de istedikleri gibi bize sövebilir, bizi her türlü saçma sapan dayanakla suçlayabilirler.

Çok net söylüyorum bir daha benim yemek zevkime karışır ya da laf ederseniz ağzınıza pirzolayla vururum ulan!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder