Yanlızlıkla yaptık, aşkaısmarladık...



Aydilge çok sıkı takip ettiğim, dinlediğim bir müzisyen değil. Hafif Hindistan kokan vokali pek hoşuma gitmez ama denk geldiğimde dinlerim öyle nefret etme, kötüleme huyum yok. Her zaman takdir ettiğim şudur Aydilge'de; hatun tam bir edebiyatçı. Kendi sözünü kendi yazanlar zaten ayrı bir saygıyı hak eder de hatununki kendi sözünü yazmanın çok ötesinde. Şu ana kadar klip çektiği şarkıların dışında çok bir şarkısını bilmem, onlar üzerinden gidersek genel olarak tespitler ve söz oyunları güzeldir ama bu albümde daha adından kitap kokusu geliyor; YALNIZLIKLA YAPTIM.

Albümde intro dahil 10 tane şarkı var. 9 şarkıdan 2 tanesi Aydilge'nin arada çıkarttığı Akıllı Bir Deli ve Sorma coverı. Şarkı sıralaması itibariyle albüm sakin başlayıp arada yükselip sonra tekrar sakinleşiyor, zaten Aydilge'nin müziğinde sertlik enstürmanlarla değil söz ve ritimle veriliyor genel olarak.

Aşk Paylaşılmaz açılış şarkısı olması kesinlikle çok doğru bir tercih çünkü şarkı kendisine öyle bir bağlıyor ki devam ediyorsunuz albümü dinlemeye. Hiç sevmeyen, dinlemeyen, bilmeyen biri bile bu sırayla dinleyerek albümün sonunu kesinlikle getirir. Şarkı aynı zamanda müzik türü de gözetmeden herkese kendisini sevdirecek bir şarkı. Hani müzik evrenseldir derler de türler vardır ya, bu şarkının bir müzik türü yok, çok evrensel... baya bir evrensel. Yine Ben Aşık Oldum ise Aydilge'nin bu albümünden önce çıkarttığı Kaçsam Ege'ye şarkısında Ege hayranlığını öğrenmiştik. Her ne kadar sözlerinde Kadıköy geçiyor olsa da bu şarkıda da bir Ege havası var. Albümün ritmini hafiften yükselten bir şarkı, bir nevi güce dengeyi getiriyor.Albümü açıp dinlememe sebep olan şey kesinlikle Yalnızlıkla Yaptım'dı. Aydilge'nin Twitter hesabından yaptığı duyuru tweetinde ilgimi çeken tek şey şarkının ve albümün adıydı. Çok basit bir söz oyunu aslında ama ne kadar güzel düşünülmüş, ne kadar ince görülmüş. Sadece bir harf değişikliğinden ibaret değil, anlamı da var. Buraya kadar sadece adıyla ilgili yorum yaptım, şarkıya gelecek olursak; Her ne kadar Hintvari vokalini sevmiyorum desem de yukarda Aydilge şarkılarındaki Ahhhh'ların tadı ayrıdır. İçten ve yerinde. İstanbul şarkısı da Yine Ben Aşık Oldum gibi albümün ritmini yükselten, eğlenceli bir şarkı. Eğer bazı DJ'ler tarafından keşfedilirse gece hayatının vazgeçilmez bir şarkısı olabilir. Albümdeki en iyi şarkılardan biri de Aşk Acı Sever olmuş, her ne kadar "Artık şu aşk şarkıları sıktı etti" desek de çıktığında da bayıla bayıla dinliyoruz. Şarkı zaten ağlak aşk şarkılarından da değil aslında, biraz aşkı anlatıyor, biraz aşka isyan ediyor. Direkt aşk şarkısı diyebileceğimiz şarkısı Haberin Yok. Aslında insan görünce bir hevesleniyor, acaba Duman coverı mı var diye düşünüyor da en az Duman'n Haberin Yok'u kadar güzel bir şarkı. Akıllı Bir Deli ve Sorma zaten bu albümden çok önce bize ulaşan işleri Aydilge'nin. Hatta Sorma ile baya bir ödül töreninde aday olarak yer aldı, aldı mı almadı mı onları takip etmedim de çıktığı dönemde iki şarkı da baya olay yaratmıştı, hatta Akıllı Bir Deli Türkiye'de yapılan en iyi kliplerden birine sahip kanımca. Albümün son şarkısı ise Demode de hareketli, eğlenceli bir şarkı. Nakaratı nedense Karadeniz müziğini andırıyor bana, alternatif müzikte en son duyacağımız ritimlerdir nedense Karadeniz müziği, eğer benim benzetmemse benim ayıbım olsun ama eğer Aydilge birlerek yaptıysa öncelikle iki uç müziği çok güzel harmanladığı için sonra da bunu yapmaya cesaret ettiği için tebrik etmek lazım.

Genel olarak albüm dinlemeye doyulmayan ve belki de Aydilge'nin şu ana kadarki en iyi albümü olmuş, bir ara diğerlerini dinleyip açığı kapatıp tekrar bu cümleyi kurmayı planlıyorum.

Aydilge'nin Yalnızlıkla Yaptım albümünü dinlemek isteyeni buraya, "Edebiyatçı edebiyatçı dedin, söyle de okuyalım kitaplarını" diyenleri buraya alalım ve bu yazıyı Aydilge'nin Aşk Paylaşılmaz şarkısından bir sözle bitirelim;

"Kalamadın Öyle
Ah Benle
Kalamadın Öyle
Dert Bende
Yaralarım Öyle Çok Yerde"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları