Kim?

Kim olacak bundan sonra D&R'a gittiğimde, soğuk raflarda? Kim anlatacak beni, ayna tutacak bana özel mişim gibi sanki. Kim gülümsetecek son anda, biranın son yudumunda, güzel kafalarda. Ben dinlerken seni anlamaya çalıştığım. Biz büyür dünya değişirken sen müziği bırakırken kim yazacak sözleri? Kim beklenecek albüm çıkarsın diye...



Teoman'ın müziği bıraktığını Twitter'da öğrenmemeliydim ben. Onca yıllık hukukumuz var, zor zamanlarda birbirimize sarılmışlığımız var en azından bir telefon açıp özel olarak söylemeliydi bana. Hadi bu imkansız diyelim en azından basit bir site duyurusuyla olmamalıydı bu ya da en azından son konser taa Berlin'de olmamalıydı bir Balans, bir Açık Hava konseri ile veda etmeliydi bana.

Teoman bir gün uyanıp "Müziği bıraktım." diyecek adam değildir. Yıllardır kendini şarkılarda anlatan bir adamı anlayan bir dinleyiciyim ben. Bir kere bile oturup içmişliğimiz, karşılıklı dertleşmişliğimiz, "Boşver pampa" demişliğimiz yok belki ama tanırız birbirimizi en hasından.En azından onun beni tanıdığından çok eminim ben. Elif Şafak'ın yolladığı şarkı sözleri arasından Uçurtma'yı seçtiği için eminim bir kere. Yazdığı her şarkıda bir parçamı bulduğum için eminim ben. Ben, Teoman'a şarkılar yazdıran binlerce ruh haline, karaktere, zevke, hisse sahip bir hatunum işte. Baktığında çok ortalama, çok da sıradanım. Sadece Teoman şarkılarında ortaya çıkan taraflarım var hatta çoğundan ben bile haberdar değilken promilin ve depresyonun yüksek olduğu anlarda geçen tek bir sözle çıkan taraflarım var.

Teoman benim için tanıdığım pek çok kişiden de önde gelirdi hep, hep de gelecek. O bırakmış olsa da miraslarını eskite eskite dertleşmeye devam ederiz biz onla ama insanın aklı almıyor. Bir insan dünya üzerinde en iyi yaptığı hatta pek çok yapandan daha da iyi yaptığı işi bırakır mı? İşini sikeyim bir insan bunca yıllık tutkusunu, aşkını, müziğini bir kenara itebilir mi? O insan Türkiye'de yaşıyorsa insanın içinde ne tutku kalır, ne müzik, ne de devam etme arzusu.

Hiçbir müzisyen hele ki rock müzisyen birilerine hesap vererek yapmak istemez müziğini, topluma uymaz, toplumun ona uymasını da umursamaz. Hiçbir müzisyen albüm haberinden önce klibindeki kızlar haber olsun istemez, magazine malzeme olmak için itiş kakış yaşamaya tahammül etmez.En kötüsü de en büyük tutkusunun, aşkının, müziğinin bu kadar ayakaltı bir piyasada yer almasına içi el vermez.

Teoman belki bırakmakta haklı ki o müziği değil paylaşmayı bıraktı. Elinde gitarı kendi kendine paylaşacağı güzellikleri var onun. Hatta belki bir de filmi, yine Balans ve Manevra'daki gibi kopuk vasat senaryolu sağlam diyaloglu bir filmi vardır kafasında. Sinemasever gözüyle beşpara etmeyen sadece onu anlayan dinleyicilerinin anlayacağı bir hikayesi daha vardır onun. Ama bir de şu var be Teo, sen gidince piyasa müziğini kirletenlere kalmadı mı şimdi?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları