7 Temmuz 2011 Perşembe

Hayat ne kompleksli... Türbanlılar falan

Hepimizin hayatta kompleksleri var di mi? Benim boy kompleksim var mesela, nasıl olmasın 155'lik hatunum. Sonra kilomda accık var, bazen soyadımdan kompleksim var da hepsinin bir sınırı var. Şu hayattaki en kompleksli insanlar ne kısa boylular,ne küçük çüklüler ne de adı/soyadı acayipler en çok türbanlılar kompleks içindeler.

Sanıyorlar ki her bok türbanlı oldukları için yapılıyor şu hayatta, sanıyorlar ki herkes türbanlılara gıcık. Ben, tanıdığınız kadarıyla da türbana karşıyım, bir kadının buna özgürlük demesine daha da karşıyım ama bunu hiç dışarı yansıtmıyorum.

Bu yazının çıkış noktasına dönelim; otobüsteyim, bir türbanlı başımda durmuş yer vermemi bekliyor. Yaşlı desen değil, sakat desen değil, hamile desen değil. Ben ki bir yaşlı herkesin önünde bağırıp rezil etmedikçe kalkıp yer vermem zaten toplu taşıma araçlarında 2 durak bile gitsem vurur kafayı uyurum kadın bildiğin başımda dikilmiş yer vermemi bekliyor. Yer bekleyen insan toplu taşımada direk belli olur, ben de bekleyenlerdenim hep ben de belli ederim belli hareketlerimiz vardır. Öncelikle koltukların en yoğun olduğu yerlere geçeriz ki ihtimal artsın hatta ben direk hesaplamaya girerim "Burda durursam 8 koltuk benim himayemde olur kim kalkarsa kalksın otururum" diye. Her neyse. Kadın bekliyor ama yer vermeye falan hiç niyetim yok, yüzüne bile bakmadım. Tesadüf aynı durakta indik arkamdan geldi ve güzel bir nutuk attı. Sanmış ki ben türbanlı olduğu için yer vermemişim, onlar burdaymış alışacakmışım.

Türbanlılarda acayip bir kompleksi keşfettim o gün, daha önce de varlığından haberdar olduğum ancak derecesini kestiremediğim bir kompleksti bu. Dediğim gibi hepimizin kompleksleri var, kendimizde ne eksikse onu kompleks ediniriz bende boy, kilo diye gidiyor,eksiklik ve fazlalık kompleksi benimki de siz neyi taktınız bu kadar kafanıza be kardeşim? Hiç bana "Türkiye'de kendilerini kabul ettiremiyorlar, baskı görüyorlar" demeyin, onlar mı baskı görüyor? Onlar Çankaya Köşkü'nde çay içiyor, yurtdışı gezilerinde -sözde- Türkiye'yi temsil ediyorlar. Türbanlıların baskı gördüğüne ben hiç mi hiç inanmıyorum. Neymiş? Okullara giremiyorlarmış. Ben kalkıp rahibe kostümüyle girmeye çalışsam beni okuldan içeri sokacaklar mı sanki? Hayır! Demek ki bu türbana karşı bir hareket değil.

En büyük türbanlı kompleksi örneği de bizzat boşbakanın kızı Sümeyye Erdoğan tarafından yapılmıştır bu ülkede. Hatırlarsınız şu tiyatro vakasını. Oyunda varolan bir curcuna sahnesinden alınıp gitmişti patronun(!) kızı, dalga geçen oyuncu sakızıyla dalga geçse de kendisi facebook profilinde türbanlı olduğu için bu harekete maruz kaldığını iddia etmişti. Oyunu daha önceden izleyen Can Yücel güzel bir yazı döşemiş, Sümeyye Hanım'ın rengini açık kahverengiden mora döndürmüştü. Nedense aynı Sümeyye hanım U2'nun solisti Bono'yu öp öp öp öp doyamamıştı da aynı zamanda.

Benim kompleks dediğim bu işte. Türbanlılar artık ayrıcalık beklemesin, eşit davranıldığında olumsuz hareketi "türbanlıyım ondan"a bağlamasın istiyorum ben. Nasıl ki sırf türbanlı diye onlara yer verip biz ayakta beklerken kasıla kasıla bakıyorlarsa biz de otururken onlara bakalım istiyorum ben; işte size eşitlik.

Ama aynı zamanda bir yerde bira içen, öpüşen bir türbanlı görüldüğünde ayıplanmasın da istiyorum ben, bir kadının cinsellik hakkına eli zikinde bir herif tarafından müdahale edilmesin de istiyorum ben, her türbanlı kendi arzusuyla o çarşafa girmiş gibi davranılmasın istiyorum ben.

Aynı zamanda bir türbanlı elimde bira varken bana öldürecek gibi bakmasın istiyorum ben, cezamı ahirette çekmek istiyorum ben, tanrıcılık oynayan insancıklarla muhattap olmak istemiyorum ben, bir kadın erkekleri saç telinden tahrik olacak kadar abazan görmesin istiyorum ben.

2 yorum:

  1. kıvılcım yazını okudum da biliyo musun erkekleri o kadar abaza göre göre erkekler abaza oldu :D
    hakkaten dikkat ediyorum sayıda inanılmaz bir artış var ya
    böyle değildi bu ülke
    hepsi bu türban bokunun altından çıktı

    YanıtlaSil
  2. fena halde saçmalmışsın bence bu siktiri boktan bi yazı ve sende genelleme yapan siktiri boktan bi insansın sayglar :D

    YanıtlaSil