15 Haziran 2011 Çarşamba

Seçim 2011 bize girdi mi girmedi mi?

Sandıktan %50 AKP çıktı şaşırdık mı? Şaşırmadık. Aslında sonuçlar tahmin ettiğim gibi oldu hoş %50'yi ben de beklemiyordum beni bırakın kimse hatta RTE'nin kendisi bile beklemiyordu sadece çok ütopik olan bazı Twitter kullanıcıları Melik Gökçek'e %57 gibi uçuk rakamlar söylemişti o kadar. Şu lafıma inanamıycaksınız belki ama ben bu seçim sonucundan çok çok memnunum.

Memnunum çünkü her ne kadar %50 oy alsa da en düşük milletvekili sayısına ulaştı. Bu yüzdelerin bir önemi yok benim gözdümde, ben milletvekili sayısına bakarım. Şu anki sayı sadece referanduma yetmekte, kendi başlarına asıp kesme yapamazlar.

Memnuniyetimin bir diğer sebebi de girmesini çok istediğim adayların girmesidir. Özellikle Şafak Pavey girmesini en çok istediğim adaydı ve girdi. Sırrı Süreyya Önder de girdiğine göre ben seçimin kazananıyım.

Başka bir memnuniyet sebebim ise CHP'nin oylarını arttırması. Deniz Baykal daha sonra kendi çapında saçmalasa da CHP için iyi bir seçim olduğu kanaatindeyim. %30 bekleyenler hüsrana uğradı ancak ben %25 tahmin etmiştim o da tuttu zaten. İlk seçiminden anlının akıyla çıkan Kılıçdaroğlu'na kılıçlar çekilse de, Deniz Baykal "Benim dönemimde %28-29'du oylar" dese de bunun yalan olduğu bariz ortada olsa da ben Kılıçdaroğlu'nu başarılı buldum. Öncelikle o kadar imkanına, parasına,puluna rağmen RTE 72 ilde miting yaparken Kılıçdaroğlu 81 ilin tamamında miting yaptı. Bence bu verdiği emeğin sayısal verisidir. Ne "Nasılsa buralar bizim boşverin" dedi ne de "Nasılsa burdan bize oy çıkmaz boşver" dedi.

Seçimin kazananı görünürde AKP olsa da bence CHP oldu ancak bu kalıcı bir başarı değil. Öncelikle oyların çoğu AKP'ye tepki oyu oldu bu oyları kalıcı kılması gerek bunun yolu da adam gibi muhalefet yapmaktan geçiyor. Bizim siyasi tarihimizde muhalefet yapmak her boka karşı çıkmak olarak algılanıyor malesef. Bu algının değişmesi lazım. Yine yolsuzlukların takibini yapsın, yanlışların üstünde dursun ancak ola ki es kaza AKP adam gibi bir adım atarsa, harbiden hayırlı bir işe girişirse bunun da yanında olsun. Kendi projelerini rafa kaldırmamalılar bir de. "Seçilmedik bize ne bizim onlar." gibi bir sahiplenmeye girmemeliler çünkü içlerinde gerçekten güzel, gerekli projeler vardı bunların AKP zamanında da olsa yapılması için çaba göstersinler. Tabii ki yarın öbür gün kendi projelerini yapan AKP bu işleri onların alehine kullanacaktır. "Siz yapamazdınız zaten" diyeceklerdir, mitinglerde "Biz yaptık" diye övüneceklerdir ve ne yazık ki mitingi dolduranların çoğu onların olduğuna inanacaktır hatta belki oy bile arttıracaklardır. Projeleri bu aşamada sahiplenmeleri gerekiyor.

Görüşü ne olursa olsun, en solcusu da olsa kimse MHP'nin baraj altında kalmasını istemiyor.MHP baraj altında kalmasın diye oy veren CHP'lilerin oylarını da bir şekilde geri almaları lazım ancak bunun için MHP ile birleşme yoluna kesinlikle gitmemeliler.

Balkon konuşması

Eğer RTE balkon konuşmasındaki tavrını mecliste ve kulislerde de sürdürürse işte o zaman güzel şeyler olur bu ülkede.

Son olarak şu anki meclis bana umut veriyor,güzel şeyler olacağına inandırıyor kesinlikle. Belki de TBMM tarihindeki en geniş yelpaze bu meclis oldu. Hemen hemen her kesimin temsilcileri şu an mecliste.

Şu temsilcilere girmişken BDP'ye de bir iki laf etmeden geçmemek lazım. Evet, kazandınız. Evet, iyi bir başarı gösterdiniz ancak bunu özerklik, Kürdistan sınırı gibi tanımlamamaları gerekir. İlk konuşmasında "Kürt halkı özerkliğini ilan etmiştir."lere hiç gerek yok. Hem kalkıp birlik beraberlik diyip sonra da ayrılmaya çalışmalar samimiyetsiz. "Bizi desteklemek Öcalan'ı desteklemektir"lerle de bir yerlere varılmaz. AKP'nin BDP'ye tutumu zaten yanlış ancak BDP de böyle bir tavıra girdikçe birlikte bir arpa boyu yol alamazlar. Bu konuda zamanında Kötü Sözlük'te yazdığım bir entry ile hem olaya hem de yazıya noktayı koyuyorum.

Kürt Milliyetçiliği

olması gereken: kendi kültürünü koruyup haklarını savunmak ancak bunu yaparken yaşadığın ülkenin bütünlüğünü tehdit etmemek.
olan: bir kısım kürt hiç bir şekilde bunlarla ilgilenmez, bir kısım kürt yasal olarak olması gerekendeki tanımı uygular, bir kısım kürt yaşadığı topraklara düşman yetişir ve yetiştirir, bir kısım ise kürt adı altında provakasyon yapar.
oluyormuş gibi gösterilen: bütün kürtler pkk yanlısıdır, o düşüncededir, hepsi kürdistan hayaliyle yaşar, hepsi düşmandır. 

1 yorum: