Evet'çi Teoman

Anket yapmak için koştur koştur Aksaray metrosuna yetişmeye çalışırken köşedeki gazete bayiinde hayvan kadar VAKİT yazısı yanında Teoman'ın resmini gördüğümde "Yine ayyaş demişlerdir." diyip gittim haber başlığına bakmaya. Benim çok sağlam bir Teoman radarım var, adama olan olağan üstü aşkımın geliştirdiği bu özelliğim sayesinde kapalı dergi sayfasından bile içinde Teoman geçeni bulabilecek kadar geliştirdim kendimi. Gittim habere bakmaya düşündüğümden çok farklı bir sonuçla karşılaştım. Radarlarım tutmaz olaydı da görmeyeydim o başlığı. Teoman, referandum'da "Evet" diyeceğini söylemiş Vakit gazetesine. Yanlış laf, yanlış yer!


Sanatçıların eskiden tuttukları takımı bile söylemeye çekinmesinden bugünlere gelmemiz ifade özgürlüğünün kanıtı da Teoman ve AKP'yi bir arada düşünmek tüylerimi ürpertiyor. Teoman şimdiye kadar yazdığı İki Çocuk dışında herhangi bir siyasetin parçası değildi, olmamalıydı da. Mor ve Ötesi'nin sahte muhalefet tarzı Teoman'a asla yakışmazdı.

Haberde "AKP'ye hayır, referanduma evet" gibi bir ifade vardı anlayabildiğimi söyleyemem bir de Tayyip'in gözyaşlarından etkilendiğini söylemiş. Yatağında ağlayan kadından etkilenip şarkı yazmana lafım yok Teo ama Tayyip'e inandığını söyleme bana.

Referandum içeriği sadece "12 Eylül darbesinin izlerini silmek" olarak özetlenmekte ben de bunu başından beri ambalaj olarak görmekteyim. Hangi izini, hangi etkisini neyle sileceksiniz? O anayasa içeriğinde ne var? Onları kaldırıp yerine ne koyacaksınız? Bunlardan bahseden yok. Dedim ya 12 Eylül tamamen ambalaj. İnsanların 12 Eylül nefretini kendi lehlerine kullanıp içerik hakkında hiç bir bilgi verilmeyen bir yasayı kabul ettirmeye çalışıyorlar. 12 Eylül yasalarından daha iyi olduğuna da Tayyip'in müthiş karizması sebebiyle inanmıyorum. İçeriğinde türban zorunluluğu olduğunu bile düşünüyorum.

Teoman'ın yanı sıra bir çok sanatçı da fikrini belli etmiş durumda Sezen Aksu ve Nihat Doğan'ın Evet diyeceğini, Twitter sayesinde de pek çok kişinin hayır diyeceğini biliyoruz. Ahmet Hakan, Levent Kazak ve Bedri Baykam en sert hayırcılardan.

"Hayır" ne tuhaf kelime

Referandum sırasında hiç olmadığı kadar popüler olan HAYIR kelimesinin tuhaflığı sizin de dikkatinizi çekti mi? Bir red bildirmesinin yanı sıra aynı zamanda da "iyi şey" anlamına gelmesi ne tuhaf? AKP'nin her işinde HAYIR var mesela. Hayır dememiz hayırlı mı? Bu referandım hayırlı mı bilemedim şimdi. Referandum tarihi de enteresan, duygu sömürmesinin bu kadarı; 12 Eylül'de12 Eylül'e karşı içeriğinden bi haber olduğumuz anayasayı oylayacak olmamızda bir hayır var mı?

Yorumlar

  1. yanlış düşünüyosun ..
    teoman haklı ..

    aslında çoğu kişi de böyle düşünüyo...
    ama ülkemizde başbakanın düşüncelerine katılmak ayıp sayıldığından dışa vuramıyo...

    teoman daha önce söylediği gibi, bir şeye işe yarayıp yaramamasına göre karar verilmemesi gerketiğini söylemişti bi kez daha aynı durum..

    doğru.

    sırf erdal eren akrabası diye, bu kararı o gözyaşından sonraki duygusallıktan dolayı verdiğni düşünmüyorum.


    nukleerbasliklikiz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları