Mezarımı sende bırakasım var

Benim gibi 7/24 müzik dinleyen birinin de yazıları haliyle müzik ağırlıklı oluyor. Hoş şu an çok geniş bir okuyucu kitlem yok,giren zaten zorla “Lan dinle çok güzel be” dediğim albümleri okuyor ama bu yazı daha bir özel benim için. Çünkü konum dünyanın en tatlı adamı,biricik abim Cenk Han Alkaya

Öncelikle Cenk Han’ı bir tanıyalım kısaca; Müzik hayatına davulcu olarak başlıyor lise yıllarında, Şan ve opera dersleri alıyor,şarkı yazıyor,besteliyor ve davul başından mikrofon başına geçiyor.
Albümün çıkışı baya bir zora giriyor ama “Gülmeyi Dene” raflarda yerini alıyor sonunda. Albümden önce bir Myspace patlaması var tabii ama bir de.

Albüme gelince;
1. Taş (Yüxexes Canlı Performans)
2.Ömürboyu
3.Duyuyor Musun? (Video Klip)
4.Küçük Kız
5.Gülmeyi Dene (Video Klip )
6.Anlıyor Musun?
7.Unutma
8.Ağlar Gece (Video Klip)
9.Kar
10.Deniz(JJ Balans Canlı Performans)

Taş
Albüm içindeki en ritimli şarkı ama aldanmayın bu ritme çünkü sözleri en sert şarkılardan biri. Zaten Cenk Han Alkaya’dan hadi eller havaya birşey beklemiyoruz :) İçinde geçen sözleri şahane. Örnek vermek gerekirse: “Mutluluk ararken kayboldum,yalan dünyaya malup oldum sanma” Cenk Abi’nin fotoğraflarına falan baktığınızda “Ne suratsız adam bu” deme ihtimaliniz var. Bunun için de şarkıdan bir söz koyalım o da; “Kusura bakma, neşesiz ve suratsızım. Aman yorulma, senden çok uzaktayım. Ardına bakma,yolumu ver girim. Bu kumsalda yalnız bir taş gibiyim.”

Ömürboyu
Altyapısında elektronik öğeleri en net hissettiğimiz şarkılardan biri. Sözler yine harika. “Yüreğine taş bile bassan gerçeklerden saklanamazsın. Ömürboyu korkular,son şanslar,umutlar,ömürboyu yalanlar,hep yanlış insanlar. Ömürboyu…” Cenk Han’dan acımasız gerçekler… İtirazı olan? :)

Duyuyor Musun?
Albümün ilk duyulan şarkısı. Vokalin en iyi olduğunu düşündüğüm şarkı ayrıca da. Albümde iki kere duyduğumuz bayan vokal aslında burda geçmekte “Neden suratın asık?” Eminim hepimize günde bir kaç kere sorulan bir sorudur. Kimsenin derdi yok,herkes çok iyi çok rahat yaşıyormuş da 7/24 sırıtıyormuşuz gibi. Cenk Abi’nin cevabı ise gayet yerinde ve açıklayıcı: “Gülmek bir yana yaşamaya dermanım kalmamış,konuşuyorsun hala.” Peki bu soruyu soran kişi aynı zamanda da suratınızı asıklaştıran kişi ise. O zaman “Duyuyor musun? Görüyor musun? Ne haldeyim biliyor musun?”demek de en büyük hakkımız. Yazınca ve okuyunca aynı etkiyi yapmadığını farkettim şu an o zaman dinleyin :) Boşuna demedik en iyi vokalin olduğu şarkı diye.

Küçük Kız
Albümde benim için en özel şarkıdır bu şarkı. Sadece Cenk Han Alkaya-Gülmeyi Dene albümünde değil şu ana kadar dinlediğim bütün şarkılar içinde en özeli. Daha güzel anlatılabilinir miydim bilmiyorum. Ben oturup yazsam bu kadar anlatamazdım kendimi. Aslında özel olma sebebi beni anlatması değil,benimle dertleşmesi. Ne zaman içim sıkılsa,gözlerim dolsa,kendimi yalnız hissetsem bu şarkıyı açıyorum ve yanımda birini hissediyorum. O kişi Cenk Abi olmayabilir,hayatımda varolan biri bile olmayabilir. Sadece o an yanımda. Herhangi bir yerinden alıntı yapıp şarkı bütünlüğünü bozmak istemiyorum.

Gülmeyi Dene
Albümdeki en enerjik ve hareketli şarkı. Tabii ki gene eller havaya modunda değil ama konserde dinlemesi ve eşlik etmesi şahane :) Şarkının içinde gizli bir mesaj olduğu aşikar “Gülmeyi dene resim çektirir gibi ya da hayatı yaşa fotoğraftaki gibi” herkes kendince yorumlayabilir. Ben şöyle baktı bu felsefeye; Fotoğraf çekinirken girdiğimiz sahte poz tribi burda hayatı yaşarkenki sahtekarlıklarımızı anlatıyor gibi. Hayatı yaşa fotoğraftaki gibi ise bana daha doğallığı anımsatıyor. Neden bilmem :)

Anlıyor Musun?
“Bu ne bir Duyuyor Musun? Bir Anlıyor Musun?” dediğinizi duyar gibiyim. Anlıyor musun zaten Duyuyor Musun’un devamı “Düşlerine girip orda ölesim gelir,mezarımı sende bırakasım var” şeklinde harika bir sözü içinde barındıran bir şarkı. Sonra gelen “Anlıyor musun beni” haykırışları şu sizin suratınızı asıp sonra pişkin pişkin “Neden suratın asık” diyen suratsıza “Ne derdim var biliyor musun? Sen.” diyor resmen. Ama öyle karşıdakini duvara çarpa çarpa da değil. “Hayat dolusun bunu mahfedemem, kaçışlarımla dövünüp seni elleyemem, utangaçlığıma sığınır,haykıramam. Limon bahçesi kokan vücuduna dokunamam. Anlıyor musun beni?” diyerek. Ben bu aşkı bir yerden hatırlıyorum. Lithium‘la uyuştuğum zamanlardan mı acaba?

Unutma
Bu şarkı da “Dertliyim dertli” diye dolananlara,”Ohh keyfim yerinde” diyenlere; “Acıklı hikayesi olmayan birini göster bana korkmadan yaşayan insanlardan.Sen de ağlıyordun ‘Bak geçti,geride kaldı’ deme,yorulmadın mı saklanmaktan?Geçmişi terkettin,yalnızlığı zaptettin,bir gün eğer sen de hatırlarsan ‘Hayat zormuş malesef’ derdin her zaman unutma,geçmişi aklından sakın ola çıkarma. Bir tek sensin varolan,aynalarla dost kalan. Bugünü kurtardın,yarınları unutma!” Şarkı kendini anlatıyor zaten Ben ne yazayım daha bunun üstüne.

Ağlar Gece
Albümün en duygusal şarkısı,klibi de oldukça güzel.Tabii ki sözleri de; “Son gemi de açılınca denize,gölgelerin yüreğinde sessizce ağlar gece. ” Klibinde farklı zamanlarda aynı evde,aynı hayatı yaşamış bir çifti görmekteyiz. Klip kızımız ise şirin mi şirin bir sarışın fıstık; Furkan Boran.

Kar
Bu şarkıdaki giriş vokali bende tuhaf bir etki yapıyor neden bilmiyorum. Sert desem değil,romantik/duygusal desem değil aslında hepsi birden. Zaten o sözler başka nasıl söylenir ki; “Nelerin geldiğini,nelerin kaçtığını düşündüm. Pişman olduğum anları kabul ettim bugün. Kimdin? Neydin? Nasıl geldin? Neden gittin? Bittikten sonraki o sessizlik… Ürküyorum,gözlerini özlüyorum.” Bir de ikinci bölümü var ki “offf bee” dedirtiyor insana; “Sırtımdaki tırnak izlerinin kabukları düşünce yüreğimdeki ağrılar geçer mi söyle. Kalbimde küllenen toz toprak içinde aşklarımın yanına gidiyorsun” bir ayrılık bu kadar mı güzel anlatılır, bu kadar mı güzel betimlenir. Harika!

Deniz
Albümdeki en bariz erkek şarkısı. Dikkat ettim hiç öyle kadın mı söylüyor erkek mi söylüyor belli değildi sözlerde. Tamam vokal erkek ama söz içeriğinde böyle birşey hissetmiyordum. Ancak bu bariz bir erkek şarkısı. Neden mi? “Hayatımı armağan eden kadınsın.” Bir hatuna söylenebilecek en muhteşem söz bence. Ne “Seni seviyorum” tutar bunun yerini ne “Aşığım,ölüyorum” Sade ve şahane. Albümün son şarkısı olması sebebiyle bu albüm boyunca anlatılan aşka (Tabii ki hepsi bir kişiye yazıldı,bir aşkı anlatıyor demiyorum. Hissettiğim aşktan bahsediyorum) son söz: “Merak ettiğim bir şans daha olur mu? Yüreğim yetişir seni durdurur mu?

Bu 10 şarkı benim gibi şarkı sözü manyağı birini tatmin edecek kadar dolu. Müzikler,ensturmanlar,dijital eklemeler… Herşeyiyle şahane bir albüm.

Edinmek isteyenler buraya Cenk Han Alkaya ile ilgili daha fazla bilgi sahibi olmak isteyenler ise buraya tıklayabilir

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları