Hamdım piştim, WP'ydim Blogger oldum

Site işine biraz gereksiz girdim önce tamamen kendime ait bir siteydi sanırsınız ultra süper starım da böyle bir site yaptım. Fotoğraflar, videolar,biyografi falan baya baya bir fan sitesi gibiydi gerçi o site ödevdi okulda ben de internete verdim falan siteyi öyle açtım bir süre kaldı öyle sonra dedim böyle gereksiz ben bunu blog yapayım WP yükledim başladım yazmaya.



Güzeldi ama çok bağımsızdı üye olmaları falan gerekiyordu yorum yapmaları için çünkü çok spam alıyordu her gün binlerce spam mesajı temizliyordum, üyeliği zorunlu yapınca spam üyelikler geldi bu sefer de. Siteye giresim, yazı yazasım gelmiyordu zaten aklıma bir şey geliyor yazmaya giriyorum binlerce spam mesaj temizleyene kadar kaçıyor şevkim.

Tasarımdan sıkıldığımda değiştiremiyordum binlerce tema var ama ya dizilişi istediğim gibi değil ya renkleri hoşuma gitmiyor falan tam istediğim gibi oynayamıyor, aradığım temayı bulamıyordum.

Sonra blogger'dan bir hesap açtım ama amaç buradan yazmak değildi burdan takipçi bulup kendi siteme yönlendirecektim çünkü bloggerda bütün siteler birbirine bağlı gibi bir şeydi, daha kolay takipçi bulabiliyordu, google ortaklığı sayesinde aramalarda daha çok çıkıyordu falan bu sulandırmıştı ağzımı. Bir gireyim bakayım dedim tasarım ve tema yapımı çok kolay ve tamamen senin istediğin gibi, izleyici bulması falan derken tamam dedim burdan yazıcam artık. Bir hafta boyunca eski yazıların taşınmasıyla uğraştım, bazılarını taşımadım kaybolsunlar gitsinler dedim, gerek yok dedim falan. Blogger sayfasından copy/paste yapamadığım için Windows Live Writer yükledim zaten WP'deyken bir sürü fotoğraf görünmez olmuştu onları da temizlemiş oldum falan ve sonuçta bütün siteyi taşıdım ama hala iki site vardı. En son aşamada da Sayın Domain/Hosting sağlayıcım Berk Gün'e domain yönlendirmesi yaptırdım ve artık WP defterini kapattım.

Burası daha güzel bence istediğin eklentiyi istediğin yere kolayca koyabiliyorsun, tasarımı değiştirdiğinde herşey alt üst olmuyor, eklentilerin kendi içinde bir düzenleme mekanizması var sıfırlaman gerekmiyor.

En güzeli de okuyucular siteye üye olmak zorunda değil, yorum yapmak isteyen google hesabıyla bağlanabiliyor, izleyebiliyor ona üşenen yazıların altındaki Tepkiler özelliğiyle yazıyı oylayabiliyor, kolayca paylaşabiliyor.

Tek sıkıntı yazıyı kesememem yani anasayfada yazıların bütünü duruyor sadece özet ya da başlık görünse daha güzel olacak ama onu yapamıyoruz sanırım ya da yapıyor muyuz :)

Kategori olmadığı için etiketleri kategori olarak kullanıp sağ üstte biriktiriyorum sık kullanılanlar başta falan yani etiket yok bu sitede bu yüzden :)

Onun dışında başlarda tasarım mordu yani siyah zemin üzerine mor yazılardı falan sonra Levent göz alıyor dedi böyle siyah beyaz bir şey yaptım güzel de oldu :)

Yorumlarınız varsa siteyle ilgili WP vs Blogger la ilgili alalım çünkü biraz kullandıktan sonra ikisini karşılaştırmayı düşünüyorum :)

Not: hehe buldum lan özeti :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları