“Canını Seven Kaçsın” Aylin seven kalsın!



Bu yazı için biraz bekledim. Deli gibi yazasım vardı ama bu albümü. Sonunda albümü aldım,dinledim,sindirdim ve işte; Aylin Aslım ve Canını Seven Kaçsın!


Öncelikle şunu söyleyeyim bu bir aşk albümü değil,bu bir yalnızlık albümü de değil. Bu kesinlikle bir isyan albümü. Hayata,insanlara hatta kendine!


Önce playlist;
1 Sen Mi?
2 Kızlar Anlar
3 Hoşuna Gitmedi Mi? Kızkaçıran
4 Güzel Gözlü Güzel Çocuk
5 İçtim İçtim
6 Aşk Geri Gelir
7 K.A.L.P
8 Güzel Günler


Sen Mi?
Aylin'in Yüxexes'deki müzik şirketlerine siktir çekmesi hepimizin hoşuna gitmişti. "Sırtımızı bir müzik şirketine dayamak istemedik" bu piyasada kolay kolay duyamayacağınız laflardandı çünkü. Aylin kariyeri boyunca elinin hamuruyla birilerine çomak sokan hatun oldu benim gözümde. Nerede bir hareket,bir isyan olsa en önde bayrak sallar ama öyle oto boka her boka karşıyım tavrında da değil. Adam akıllı "Böyle şeyler var arkadaşlar,sonuçları şunlar,bunu yaparsak böyle olur" şeklinde. Aylin'in bu isyan tarzını hep sevmişimdir. Ne pısırık ne yaygaracı. İşte Sen Mi? böyle bir şarkı. "Meydan senin madem sensin lider; iki elim mızrak,iki göğsüm siper." , "Sen mi beni öldüreceksin? Sen mi beni durduracaksın? Tırnaklarımla kazdığım yoluma mı çıkacaksın? Sen mi beni öldüreceksin? Sen mi beni yıldıracaksın? Bunca yıl kanımla doydun, canımı mı alacaksın?" Valla yüreği olan çıksın bu hatunun karşısına. Helal olsun Aylin ;)


Kızlar Anlar
Aylin'in belki de kariyeri boyunca yaptığı en güzel şarkılardan biri. Değişik bir havası var ama tam da bir Aylin Aslım şarkısı.Bu hatun erkeklere bu kadar sayıyo,sövüyo ama erkek hayranları bayanlardan fazla... Tuhaf :)



"Ne anladın? Ne dinledin? Sen ne yaptın çocuk?
Ne anladın? Ne dinledin? Biz ne dedik,sen ne yaptın çocuk?
Misafirim olacaktın,öyle uzun kalmıycaktın
Ateşimi alacaktın,korumu söndürmeyecektin
Sevmeye söz verilir mi? Verilince bozulur mu?
Bulduğun ilk çatlaktan duman olup sızmayacaktın
Gölgen bile değmesin,ruhum zehirlenmesin
Yalan senin oyununmuş
Oyun senin hayatınmış
Derin amma kalınmış
Her gemiye binilir mi?
Her türkü söylenir mi?
Bunu bütün kızlar anlar
Yalanları dizmiycektin"


Hoşuna Gitmedi Mi? Kızkaçıran
Albümdeki en hareketli,dans edilesi,eşlik edilesi,bağırılası şarkı... Hele ki o "Kızkaçıran... Kıskanç oğlaaaan!" kısmı beni benden alıyor :) Eğlenceli olduğu kadar sağlam bir şarkı da... Sarp Özdemiroğlu hem düzenlemede hem gitarda...


Güzel Gözlü Güzel Çocuk
Gidip gidip kürkçü dükkanına dönen erkek modeli bir erkeğin anlatıldığı parça ama bir parça :) Yalnız yekten şunu söylemek isterim ki bu şarkının canlı performansına bayılmıştım ama albümdeki birşey beni rahatsız ediyor. Kullanılan efekten midir nedir anlamadım. Ama "Bence tam bir korkaksın!" kısmındaki efekt harika :) Cuuuk oturmuş orada.



"Şimdi herşey yanmış,kül olmuş zamanımız yok... Sen yalnız,ben yalnız olur mu?"


İçtim İçtim
Albümden sonra forumdan ve kişisel olarak aldığım bilgilere göre herkes favorilerini sayarken bu şarkıyı kesinlikle ekliyor... Gerçekten de içindeki mizah,kafiye,hareket... Herşeyiyle harika. ve Aylin'den bir itiraz daha; "Kızlara yakışır mı hiç böyle şeyler" hayatımızı karartan itiraz cümlesi,her zaman nefret etmişimdir. Çükümüz olsa dünya bizimdi aq! Oysa bizimkiyle istediğimiz kadar ondan bulabiliyoruz. Dünya bizim. İçelim! İçtim içtim kabul ettim ben biraz ayıp ettim ağzım pis kalbim temiz.


Aşk Geri Gelir
Şarkının hikayesi de en az şarkı kadar etkileyicidir önce masalımız; Övünç eline gitarı alıp birşeyler çalarken Aylin üstüne sözleri ve müziğini ekliyor. Tamamen doğaçlama ve kendiliğinden gelişen bir şekilde... Yapılacak en doğru şeyi yapmışlar ve şarkıyı sanki o an kaydetmişler gibi o ruhu bozmadan eklemişler albüme. Ali Seval de akustik gitarıyla eşlik etmekte!



"Ölümden sonra hayat var gördüm,kaç kere öldüm? Kalbini mi kırmış? Kim kırmış?Ne yapmışsa unut!Geçmişi bırak,yoluna bak... Herşey yenilenir. Hayat geri gelir,arkadaşlar geri gelir
Aşk geri gelir
"


K.A.L.P
Demiştim ya biraz da kendine isyan albümü diye. Bu şarkıdır sebebi. İnsanın kalbinin boşa attığını düşündürecek kaç şey var ki Dünya'da



Kömürden kara
Hepsi Aynada
Laflarım boşa
Ben Paramparça


Güzel Günler
Gel-Git albümündeki Zor Günler(Hala Umudum Var)'dan sonra tekrar böyle bir şarkı duymak güzel tabii. Son şarkı olması bence tesadüf falan değil. Diğer şarkılara göre daha sakin ve naif... Ben albümdeki şarkıları hep bir hikayenin parçaları olarak görürüm,albümse bir hikaye... Bu hikayenin sonunda hayat rengini buldu ve gerçekten de beklediğime değdi albüm ne güzel oldu..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları