Bize dokunan yılana en yılan

Ayça Şen ismi hiçbirimize yabancı değil. Benim bir kere bile dinlemişliğim yoktu radyoda. Taa ki Aylin Aslım’ın açık radyoda yaptığı yayında Ayça Şen’i konuk etmesine kadar. Süper hatunmuş dedim. O zaman bir de albüm hazırlamaktaydı. Aylin’in ısrarıyla bir şarkı söyledi şımarık çocuk edasıyla sonra da “Şarkı söylemek de hiç şımarıklık kaldırmıyor” dedi sonunda ciddi ciddi söyledi; işte radyonun haylaz kızı, müzik dünyasının yeni Neil Astrom’u Ayça Şen.


Ayça’dan full makara bekleyen dinleyicilerini sersemleştiren Aptal Gibi ile başlıyor şarkımız. Albümün adına uygun bir nakarata sahip; “Dünya yalan” bir nevi “Bu dünyadan hayır kalmadı haydi uzaya” mesajı :) Canlı performansını henüz dinlemediğim için sesi ile ilgili net birşey söyleyemiyorum ama albümde duyduğum ses gayet güzel. Ayça’nın da beceremeyeceği işe girişeceğini sanmıyorum. En kısa zamanda canlı canlı dinlemek dileği ile :)

Albüme adını veren Astronot da bir harika. Akustik girişi ve şirin şirin vokali çok uyumlu ve güzel. Bestesine ve ensturman seslerine bayıldım. “hırsız hımmmm hırsız hımmm” (:

Ne aşklar yaşadım uğruna,değer/değmez bakmadım yaşıma,hiçbir duvara yaslanmadım,düştüm ama sızlanmadım” bu mudur? bence Budur!

Albümde en sevdiğim şarkılardan biri de Büyüdük. Girişinde çocuk sesleri kullanılmış. Neler dediklerini tam çıkaramadım,bir tek bir kız çocuğunun “Yaaa vurma beee” diyişini duydum. Ayça Şen başlıyor; “Büyüdük,anlatamadan… Büyüdük,dinletemeden… Büyüdük,küçücükken bir anda büyüdük. Büyüdük,büyümeden… Büyüdük,güvenemeden… Büyüdük küçücükken bir anda büyüdük” Yaşımızla orantılı davranıcaz ya ömür boyu… Küçükken büyük gibi davranırdık mesela. Makyaj yapmak,geç yatmak falan büyümenin nimetleriydi. Sonra bir anda büyüdük. Şimdi de çocuk olasımız var. Süt içip saat 20:00′de uyumak bize koymaz üzerimizdeki etiketlerin koyduğu kadar… “Büyü artık” derlerken bir anda büyüdük…

Albümdeki ilk hareketli şarkı Dönme Dolap. Adı gibi girişinden itibaren kendinizi lunaparkta hissettiriyor. Neşe veren bir şarkı,biraz da MVÖ havası var şarkıda ne de olsa prodüktör MVÖ :) “Bir iner bir çıkar,ömür dönme dolap. Çıktın sevinme,düştün üzülme (=

Oryantalden bıkmadın mı? Titretmekten yorulmadın mı? Aynı telden sıkılmadın mı? Oryantalden bıkmadın mı?” diye soruyor sayın Ayça Şen. Eğlenceli bir parça daha. Klibi de kendi gibi şirin mi şirin. Stop Motion tekniğiyle hazırlanmış. Türkiye’deki sayılı kliplerden biri olmaya aday bence.

Bir düet; Sabotaj… Harun Tekin katkılı (; “İçinde koşan garip bir telaş, Dünya eskimiş rüküş bir ambalaj,sevmek de ölmek gibi bir sabotaj

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları