Öldürmez,süründürür İstanbul’un kızları

Ayşe genlerinden inleyen nağmeleri sonunda bizlere sunmuş, aman da ne güzel olmuş :) Albüm dönemini adım adım tweetleyen, yazılarında ufak ufak mesajlar veren sıyrık yazarımızın albümü n’olmuş acaba? İyi miymiş? Bence süpermiş :)

1) İstanbul'un Kızları
Yıllardır illet olduğum İzmir'in Kızları, Alsancak Kızları durumlarından sonra sonunda has hatunların merkezi İstanbul'a da şarkı geldi, içim rahatladı :) Kıpır kıpır, şıkır şıkır bir şarkı olmakta kendisi. Erkek vokalin Ege Çubukçu aksanı dışında şarkı gayet güzel bence. Zaten albüm çıktığı anda daha doğrusu Beyaz Show'da şarkıyı duyduğumuz andan beri Begüm, ben ve Gözde arasında bir şarkı oluverdi kendisi. Şarkıda ne diyor? "Çok çekersin nazından, deniz kokan havasından, zordur mutlu etmesi olduramazsın. İlk değilsin, son değilsin inan çok çekeceksin. Gözü kara değilsen kaldıramazsın. Dokuz canlı, pek havalı, 24 saat yaşamalı, papucunu ters giydirir İstanbul'un kızları" E doğru :) En hoşumuza giden kısım ise erkeğin "Ama aşkımı görmezden gelebilir misin?" dediğinde Ayşe'nin arkadan "Evet" demesi.. Eveet! :)

2)Enerji
Nanna nanna nanna nanna nanna nanna nananana :) Girişi yeter yahu :) kesip telefon melodisi yapcam ben bunu. (yapıyorum şuan evet tam şu an-yaptım-) Bu da benim şarkım olsun! Olsun olsun :) :) Klip ve dolayısıyla çıkış şarkısı da bu, klip bence harika olmuş. Şarkı içinde günlük konuşma için gayet güzel sözler var; "Gider yapma aptal mısın?", "Bir şey eksik o da enerji"... gibi

3)İki Sakin
Bu da son zamanlarda en çok dinlediğim şarkı. Sözler Yalın'a ait. Ayşe gitmiş hikayesini anlatmış, Yalın elinde gitarıyla şarkıyı yazmış, bir saat içinde bitmiş şarkı. Hikayeyi bilmediğimiz için bize hikayenin bu kadarı yetmekte. Gelelim bizim hikayemize; Geçen cumartesi günü Kaset'in yıldönümü, Begüm ve ben erkenden gitmişiz başlamışız gelen giden bol da içimde bir yalnızlık, bir depresif haller... Kulaklığı takmışım dünya umrumda değil. Hatta Tarık'ın dediği tabirle; "Ben bira 1.5 TL diye geldim dünya şeyimde değil" tribindeyim... Saat 4 gibi çıktık, Begüm'ün evine doğru yol alıyoruz. Eve vardık ama gram uyku yok! İkimizin dilinde de bu şarkı, açtık dinledik.. bir daha dinledik.. bir daha dinledik. Ben Facebook iletisi yaptım; "18 gündür temizim" tesadüf işte Burak gideli de 18 gün olmuş... Hoş burası uymaz, onla başlayan bütün cümlelerden uzak kalamadım ki ben hiç. Yine de "Bi sarıldılar mı bütün eşyaları ayaklanmalı"

4)Evler Yansın
Kıvırmalık şarkılardan en sevdiğim bu kanımca. "Elma diyorum çıkmıyoo, artık onu mu seviyoo, kafayı kırdım takmıyoo" ooo evler yansın! Klasik bir kadın çelişkisine de değinmiş; "Niye seviyorum hala... Onu seviyorum hala..." off evler yansın gelmiyorsa :)

5)Pardon
Şebnem Ferah-Mahalle, Cenk Han Alkaya-Taş, Nil-Seviyorum Sevmiyorum modu neyse Pardon da odur benim için... Ay şu moda bi girsem, girip de çıkamasam n'olurdu sankim.

6)Çocuk
Dünden beri de bu başladı, elim sürekli İki Sakin'le Çocuk arasında gidip geliyor... "Sanma ki sağlam şu yüreğim hala herşeyi baştan alabilir, ikimizin ayrılığı beni çok yordu. Sen de kararsızdın ya giderken, insanız elbet olabilir. Bana biraz erken, sana geç koydu. Yarım kalan bir film gibi başrolünde sen, yarattığın savaşların kahramanı ben, bu yaşların bi haddi var mutlaha taşan, bende koptu herşey sen gidince şimdi zor başlar. Karşıma geçmiş 'aşk mı?' diyorsun (zor zor zor) olmuyor herşey istediğin gibi çocuk. Ben de değiştim sorsana yıllara (sor sor sor) kalmıyor herşey bıraktığın gibi çocuk..."

7)Temmuz
Şu soğuk kış günlerinde içimi ısıtan bir şarkı... "Ekim, Kasım, Aralık.. off içim dışım kapkaranlık. Bi şarkı var radyoda, mevsimine göre tam bunalımlık. Ocak,Şubat kar yağar üstümüzde kapkalın kazaklar. Vücudu geç kalp üşür, yazı bekler yalnız kalanlar... OooOooO Nisan, aşk istiyo insan... OooOo Mayıs, bu yaz bizim yazımız. Temmuz gelince mutluyuz, valla bu yazdan umutluyuz, büyüdük sanki çocuk muyuz hadi bize aşk lazım" Umutluyuz!

8)Abla
Ayşe'nin Neynep'i varsa benim de Negüm'üm var ohh canıma değsin :) Mantıksız aşkların ardından otur dinle! "Ben kaderime yanarken sen söyle Sezen Abla, duramasın o kalpsizin oğlu sarı odalarda!"

9)Sevene Kadar
"Başkalarıyla sevişsem de ben hissetmeyeceğim senin kadar" bir nevi Teoman-Kim.. İyi ama güzel manasında!

10) Taşıyo Baksana
"Artık içime atamıyorum,taşıyoo baksana" taşar taşar nereye kadar? Bu şarkıyı en çok seyir halinde (ama otobüs, öyle metro falan değil), cam kenarında kahvemi yudumlarken dinlemeyi seviyorum... Sessiz,sakin!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları