Böyle buyurdu berduş

Konserler, kıyafetler, takılar, alkol, sigara, tatil, festivaller… Zamanını ve paranı çok gereksiz harcadığının farkaında mısın?.Boş boş otur demiyorum sana tabii ki en gezilcek, eğlenilecek zamanımızdayız. Tam kurt dökecek herşeyi yaşayacak yaştayız ama biraz boş geçirmiyor musun hayatımızı? Sana içme, eğlenme demiyorum, sıkıcı ebeveyin nasihatleri veremeyecek kadar senim biliyorsun ama ne bileyim birşeylerden kısıp başka şeylere yatır mesela.
Kasete gidip hesaba vereceğin parayla sinemaya git. Tek başına film seyretmeyi sevmezsin biliyorum ama bir dene, eskiden canın sıkıldıkça sinemaya giderdin hem de tek. Hem zaten sen film sırasında konuşmaktan, başka birşeyle uğraşmaktan hoşlanmazsın, yanındakini önemsemezsin. Şimdiye kadar böyleydi zaten kendin girdin bu yalnız izlemem psikolojisine, çık. Kendinle film seyret, gidecek birini bulamadığın için kaçırdığın filmleri sonra fıldır fıldır arayıp izlediğinde pişman olmaktansa yalnız izle. Hem sen zaten filmi anlatmayı seversin belki de izlemekten daha çok.

Merak ettiğin çok şey var, araştırmayı da seviyorsun. Gel biz bu araştırma hadisesini ekşisözlük, wikipedia ve google üçgeninden çıkartalım. Bilgiye kolay ulaşmaya alıştın sen, eskiden kolay ulaşılan bilgiden hoşlanmazdın. Birşeye ulaşmak için gösterdiğin çaba ona ulaştığında onu değerli kılardı. Gördüm geçen gün merak ettiğin Latife Hanım için kitap aldın, okumaya da başladın takdir ettim doğrusu. Hoş kitabın orjinalini değil de özet halini aldın ama olur o da bu dönemde dershane, staj falan şimdilik affettim ama onunla yetinirsen elim yakanda.Tarihe meraklısın hele ki Osmanlı Tarihine, okulda anlatılanlar aynı sıra aynı düzlem. 600 küsür yıllık tarihin çok azını öğrendin 10 sene içinde. Araştır, elin klavyeye değmeden araştır. Mısır mitolojisine sarmıştın bir ara da. Tanrılar ilgini çekiyordu, unuttum deme! Öğren, elin klavyeye değmeden öğren.

Fotoğraf çekmeyi seviyordun artık hoşlanmıyorsun biliyorum. Senin için artık fotoğraf anı ölümsüzleştirmekten ibaret. Kendini suçlama, heveslenip bıraktığın şeylerden pişmanlık duyma, bu işler deneye yanıla. Kafan kalmasın hiçbirşeyde, keşke yapsaydım demek daha çok acıtır yaptım olmadı demekten, unutma!

Gelelim paraya. Baktığında çok değil, harbiden de çok değil harcaman ama boş! Her ay boşa harcayacağın paradan kıs, 3-4 bira az iç tiyatroya, sinemaya git. Vaktini de paranı da değerlendir. Ev alamazsın o parayla, kültür al. Ne sinema için 10 TL fazla ne de tiyatro için 20 TL, iki günlük keyfi harcaman onlar daha çok keyif verecek inan. Ne bir filmi sinemada izlemenin yeri dolar, ne sahnede birinin muhteşemliğini.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları