Batı Yakası’nda havalar süper :)

Ankara’ya, Eskişehir’e falan alıştık da bu Çanakkale ne iş böyle? Böyle şahane bir grup mu varmış orda? Aaa iyi ki Rock’n Dark Expres treni var da bulup getiriyorlar İstanbul’a. Dün Batı Yakası konserindeydim efenim, kendileri ile ilgili iki kelam etmek isterim.
Batı Yakası ortalığı 4 Gün Önce ile kasıp kavuradursun albümlerindeki her bir şarkı süper. Öncelikle hepinizin aşina olduğu 4 Gün Önce ile başlayalım kritiğimize;

4 Gün Önce

Harika bir ayrlık şarkısıdır kendileri. Batı Yakası’nın çıkış, dolayısıyla da bizimle tanıştığı şarkı, tercih doğru. Şarkı bu aralar sürekli kulağımda zaten malum ayrılık sonrası… Nakarata kadar ağzınıza sıçan, nakaratta umut veriyor havası verip bir kere daha ağzınıza sıçan bir şarkı; sevmek yok, gülmek yok, umudum yok, ağlamak yok ee ne var? Yat kalk dua et durumu mudur? Diren’in yorumu o.

Bana Her Şeyi Anlat

Bu aralar pek bir sevdiğim 7 Kocalı Hürmüz’ü çağrıştırıyor bu şarkı bana nedendir bilmem? “Her güne bir kişi nasıl sığdırdın? Ben hangi günün adıydım?” ama çağrıştırmıyor mu şimdi :) Hareketli bir o kadar da sitemkar bir şarkı. Bir nevi Demir Demirkan-Kahpe ruhu, öyle düşünün :)

Belki Mutlu Olursun

Albümdeki favorilerim arasında, hoş hepsi öyle de yeri acık daha ayrı :)“Senin için zorladım sınırlarımı, istemeden yıktım hep duvarlarımı, dur durak bilmeden şikayet ettin, sabretmedin, dinlemedin, bıraktın, gittin… Belki mutlu olursun. Bir bilsen dünyamda neler yarattın oysa sen dokunmadan hepsini yıktın. Bir düşe tutunmak sana zor geldi ve sen beni bu düşümde yalnız bıraktın… Belki mutlu olursun” Bu şarkı sayesinde yeni bir felsefem var ey ahali, dün Facebook’da da ileti olarak yazdım ama Begüm onaylamadı, Ece destekçim. Foto olarak paylaşalım bunu şu bunu dedi bu şunu dedi şeklinde gitmesin :)

Beni Bana Bırak

Şimdi malesef her şarkı beni teselli etmeye, benden yana olmaya çalışmıyor. “Son günlerde hep bizi düşünüroldum. Sonu gelmeyen çekişmeler, ağır gelen o sözler, resimlerdeki güzel günler nerde? Zaman isteyen hayaller, ertelenen o sözler, resimlerdeki güzel günler nerde? Beni bana bırak, kalbim sana uzak. Hep affettim, hep mahfettin. İçimdeki sevgiyi yokettin,ziyan ettin. Sonunda sen beni kaybettin. Beni bana bırak, kalbim sana uzak” Bu da Batı Yakası’nın bana golü olsun, yine de seviyoruz şarkıyı da kendilerini de

Bu Gece

Bu da tanışma gecesi hikayesi, güzel :) Bakalım çıkartabilecek misiniz? “İçim ürpermiş yalnız kaldığım sürece, zarif ve ürkek yanıma geldin sessizce, bir kaç nota mırıldandım sana gizlice, soru sormak anlamsız seni gördüğüm o gece. Seni bekledim bütün yaz boyunca, denizi seyrettim ateşin başında, düşlerim gerçek oldu sen karşıma çıkınca, aradım aşkım artık kollarında bu gece…” Hadi Beni Bana Bırak’ı affettim tamam :)

Devrialem

Bilmeyeniniz yoktur herhalde bu Devri alem hikayesini, var mı yoksa? Yok artık! 80 günde Dünya’yı dolaşabileceğini iddia eden bir adamın hikayesidir, Batı Yakası ise durumu farklı bir yerden ele almış, kendileri diyorki; “80 günde devrialeme çıktım yola, gördüğüm tek gerçek mutsuz bu dünya” hımm tabi canım sırf denizler okyanuslar görülmez ya normaldir…

Geçer Gider

Bu şarkı da grubun ‘dert ortağı’ şarkılarından, bir yandan öğüt, bir yandan destekle süslemişler sözlerini… “Ruhunu ucuza satma sakın… Camdan atılsa acıların,kalpten sökülse korkuların, artık akmasa gözyaşların geçer gider…” Şimdi böyle bakınca destek veriyor falan gibi görünüyor ama desteği o yönde değil. Şöyle ki bunlar olsa ki olamaz geçer ancak olamayacağı için bunlarla yaşamaya yönlendiren bir tavrı var, destekleri öyle yani :)

Köle

Her albümde en az bir tane bulunan ‘acımasız gerçekler’ formatı Batı Yakası albümünde budur. “Ruhları yok olmuş, yüzlerse sahtekar, kölelik kutsal olmuş, görmeyen mi var?” var mı? Yok!

Sobe

Sağım, solum, arkam sobe… Nerde bu iyi insanlar?” Nerdeler ki bunlar? Bilsek biz de, söylesek Korhan’a… İnsan tipleri üstüne yorumlar içeren gayet de hoş bir anlatımı olan bu şarkıyı yazdıkları için kutluyoruz kendilerini :) “Gözlerimi yumsam bu oyunda, herkesin yeri belli

Son Nefes

Grup Çanakkale çıkışlı olunca bu şarkıyı yapmazlarsa ayıp olurdu. Sonuçta Çanakkale demek Çanakkale zaferi demektir. Ancak şarkıda “Çanakkaleliyiz bi şarkı yapalım da anlatalım, ordan da puan kazanırız” gibi bir tavır yok kesinlikle, gayet içten, samimi ve mesajı net bir şarkı. Savaştaki bir askerin gözünden anlatılan şarkıyı dinlerken gözünüzün önünde canlanan görüntülerin oluşturduğu film eşlik edecek size, bunu yaratmak kolay birşey değildir. “Her taraf kan üstüm başım, yok kalmadı ki mermi atayım, her yer son nefesini verenler, hepsi ölüyordu birer birer… Gel hadi gel üstüme, son nefesim cebimde, nerde bu düşman nerde? Hani nerde?

Albüm kritiğimizi bitirdikden sonra gelelim canlı performanslarına. Son zamanlarda albümleri şahane olup sahnede dinledikden sonra soğuduğum grup sayısı çok olunca Batı Yakası’nın performansını övmemek ayıp olur. Grup zaten yaklaşık 3 yıl kadar bir süre Çanakkale’de uzun performans gecelerine imza atmış, hatta grubun solisti Korhan için 1-2 saatlik süre kısa geliyor, hala alışamamışlar bu süreye.

Albümlerindeki şarkıların yanı sıra bir de harika coverlara imza atıyorlar. Ben genelde grupların saçma salak pop coverlarına tahammül edemem ancak Batı Yakası hem tarzlarıyla şarkıları güzel yoğuruyor, hem de seçtikleri şarkılar salak pop şarkısı dışında kalıyor. Candan Erçetin-Her Aşk Bitermiş, Kenan Doğulu-Sımsıkı o günki coverlardan aklımda kalan ikisi. Haklarını verdiler hem coverların hem kendi şarkılarının tabii ki genel olarak da o gecenin. Bayram günü olması sebebiyle boş olan mekan sonlara doğru doldu ancak kaçıranlar çok şey kaçırdı onu da eklemek isterim.

Canlı performanstan da bileklerinin hakkıyla çıktılar ama bakalım grup elemanları nasıl? Bizim götü kalktığı için bıraktığımız isimler de var. Grup bu aşamada belki de en büyük puanı hakediyor. Albümden ve canlı performanstan alınan takdiri karakterleriyle 5e çarpıyoruz. Bütün grup performanstan önce de sonra da gayet sevecen, sıcak ve ilgili, alakalı. Öyle aman dinleyici laf etmesin diye kurulmuş ucuz ve samimiyetsiz muhabbetten öte içten ve sempatikler.

Ee daha ne olsun ki? Bir dinleyici güzel bir albüm, o albümü hakkıyla çalan gruptan başka ne ister… Bir sonraki konseri iple çekiyor, gruba da başarılar diliyoruz :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları