Ayağımı kaydıran albümler I

Yüxexes’in en sevdiğim bölümlerinden biri x’in ayağını kaydıran albümler bölümüydü hala var mı yok mu onu da bilmem de ben kendi listemi çıkartayım dedim :) Sırasızdır!

Gülmeyi Dene-Cenk Han Alkaya

Albümün bendeki yeri tartışmaya kapalıdır. 10′da 10 şeklinde özetleyeceğim 12′den vurma hadisesinin eldeki somut kanıtı da denebilir. Sadece bir iki ayın, bir yılın albümü değil hayatımın albümü olmuş, geçerliliğini her duyguda, her anda ve her zamanda koruyan, koruyacak ve korumaya devam edecek bir albüm işte, ailecek seviyoruz.

En Güzel Hikayem-Teoman

2004 yılında yani bundan 5 sene önce çıkartılmış ancak hala her ayrılık anında akla gelen ilk şarkıyı (bkz: Bitti zor oldu ama bitti), kısa zamada gerçirilen köklü değişimlerin marşı olan Bugün’ü (bkz: Boğulurdum her sağanakta yüzmeyi öğrenmişim sanki bugün), pes etmenin marşını (bkz: bak, güzel bir gün ölmek için), aşkın teslimiyetini (bkz: bu aşk bizi nereye kadar savurursa o kadar acıtacak canımızı ama olsun), boşvermişliğin daniskasını (bkz: korkma ısrar yok bende avunurum içkiyle), moralin alasını (bkz: yaşa! seni sevenler var burda), unutmuşluğu (bkz: bana hatırlat nasıl birşeydi birşeye inanmak, tutkuya tutunmak) ve kendini bilen insan tipini (bkz: öyle gururluydum ki beni böyle büyük sevebildin diye… bana rağmen) bünyesinde barındıran albüm. Bu kadar doğru, keskin ve gerçek duyguları, düşünceleri ancak Teoman gibi bir usta kalem ele alıp batırmadan yorumlayabilirdi zaten.

Apayrı-Hande Yener

Hande’nin kariyerinde de pop dünyasında da devrim yaptığı albümü. Elektronik müziğin ucuza gitmeden, hakkıyla ama bir yandan da Türkiye’de kabul göreceği haliyle ama Avrupa standartlarında yapıldığı belki de ilk ve tek albüm oldu, sonra gelenler de öyle ancak başlangıcı ve miladı budur. Sakin Olmalıyım’la rock müziğe de göz kırptı. Şimdi eski ucuz pop hallerine dönmenin çabasında ama şu albümü bir daha dinlerse kararından döneceği kanaatindeyim.

Kendi Adını Taşıyan İlk Albüm-Malt

Yıllardır Erdem Bey’le bizi bizden alan işlere imza atan Cenk Bey zaten varolan rock’n roll ruhunu sonunda bir albümle raflara,kulaklara koydu. Şarkıların içlerindeki ince espirilerin yanında varolan ruh da bozulmadan, sulandırılmadan hazırlanmış albüm, harika ve ehh işteli tek bir şarkı barındırmayan kalitede.

Funhouse-P!nk

Pink’in bütün albümleri şahanedir falan ama bu albümün yeri apayrıdır. Güçlü duran kadının içini dışını herbirşeyini anlatan nadide eserlerle dolu bir eğlence evi.

Nil Kıyısında-Nil Karaibrahimgil

Nil’in belki şu ana kadarki kariyerinde yaptığı en iyi albüm budur. Klasik Nil formülü şarkılarının dışında, daha bir oturaklı ama tarzını da bozmayan bir yandan da çalıştığı isimlerden midir nedir bilmiyorum müzikal olarak da gayet güzel bir albüm olmuş. İçerik ilgilendirir tabii beni her zaman ona gelecek olursak Aşkımız Her Zamanki Gibi Tehkikede, Çok Canım Acıyor,İlla, Ne Garip Adam ve niceleri iyi hoş da beni en çok Kırık şaşırttı, Nil’den böyle bir şarkı… Şaşırdım ve bayıldım.

Astronot-Ayça Şen

Radyodan stüdyoya bir başarı hikayesi adı altında değerlendirilebilinir bir albüm Astronot. Her bir şarkısında radyodaki başkan çizgisinin dışında duygulara garga olmuş,yoğrulmuş esintiler var. Geçerliliği uzun,kalitesi sağlam.

 

Kime Ne?-Özlem Tekin

Özlem’in kendi kanatlarıyla uçmaya başlaması bir yana ortada Aşk Herşeyi Affeder Mi? diye bir gerçek var :) Şaka maka Kime Ne en güzel albümüdür kanımca Öz Abla’mızın.

devamı sooora

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları