“Bu albümle henüz işim bitmedi!”

Cenk Han Alkaya hayatını rock müziğe adamış bir isim. Hastalığım da malumunuz, Uzun zamandır sıkıldığımız klasik röportajların aksine onu yansıtıcak bir röportaj yapalım dedik. Kendi albümünden müzik piyasasına, gündem konularından resmi sitesine samimi bir röportaj oldu diyebilirim. “Gülmeyi Dene”ten adam; Cenk Han Alkaya

Asi Karamelek: Albüm çıkalı 1 yılını doldurdu. ilk albümler biraz tecrübe albümleridir albümle ilgili sonradan gördüğün bir hata var mı?
Hayır müzikal anlamda hiçbir hata bulamıyorum hatta toz konduramıyorum ama onun dışında çok  şey öğrendiğim tecrübe kazandığımı söyleyebilirim.

Asi Karamelek: Albümle ilgili aldığın tepkiler arasında iyisi de kötüsü de vardır tabii ki. tepkileri nasıl karşıladın?
Öncelikle  çoğu boş  laf   onu söyleyebilirim. Hertürlü  eleştiriyi  olgunlukla karşılamayıda  öğrendim. Mesela  en  çok  şunu farkettim  albüme  atacak  bok  bulamayınca  Myspace’de  çok  reklamımı  yapmışım ordan vurmaya çalıştıklarını gördüm bu haset düzeni ile  nereye  varacaklarını  düşünüyorlar bilemiyorum. Beni  ilgilendiren  kısım  asıl  albümü  dinleyen  dinleyiciler  ki  onlarla arama  kimse  giremez.

Asi Karamelek: Sodapop zamanında oluşan kitlen ardından myspace ile keşfeden kitle sonra albümle… bu süreçte dinleyici kitlen nasıl değişti?
Albümü  çıkarttığımda  Myspace’in hiç bir  faydası  olmadığını gördüm. Myspace,  albüm  aşamasına  gelmemiş  grupların  demolarını paylaştıklar bir  platform  ama  havuz  çok  buyuk  o açıdan  farkedilebilmek  çok  zor. Kitle  albüm  sonrası  oluşmaya  başladı aslında  öncesi  sodapop  dönemi  falan  anılarda  güzel  kaldı  bir  faydası olmadı  çünkü  gece  hayatı  bar  müşterisi  ayrı.

Asi Karamelek: Lafı açılmışken şu myspace taşlarına bi nokta koyalım. Yorum olarak fotoğraf göndermen çok eleştirildi ancak myspace bannerlarında reklam yapanlara kimse laf etmedi. Myspace’in birşey katmadığını da sürekli söylüyorken neden bu iş bu kadar büyütüldü?
İlk  benim  bannerlarım  vardı, Myspace  Türkiye açılmamıştı göze çarptı  bu,bir de  diyorum  ya  haset milletiz  açığını yakaladınmı vuracan  adama ..   Kaldı ki  bu   banner  meselesini  büyüten  dillendirenlerde  çoğunlukla  müzisyen  tayfası şimdi  ahmet klip  çekti  seyret  mehmet yeni  yetenek  keşfet   koyuluyor  hatta  pop  un  zirvesindeki  isimleri  falan  gazlıyorlar   onlara  laf
eden yok. Ben  naapmışım  banner  yolladık  bir  sürü kişiye  ulaştık  da  nooldu yarışmı bu müzik  yapıyoruz? Arkadaş  sayısı  50 000  civarı  ee  ne var yani  kupa mı  verdiler?

Asi Karamelek:Myspace üzerinden yurtdışında da tanındın hatta röportaj verdin,şarkıların radyolarda çalındı. Bunu başka bir müzisyen yapsa göklere çıkartılırdı o da insanların gözüne sokardı. Fazla mı mütevazisin,neden bunları kimse bilmiyor?
Yurt dışında  Duyuyor  Musun?  radyolarda  çaldı istediler  mail yoluyla yolladık şarkıyı  bir çok  değişik ülkede  çalındı ama  bunlarla  övünecek,  bunları milletin  gözüne  sokarak  prim  yapacak  adam  değilim. “Bakın  Avustralyada  çalıyor  sizde  çalın” mı diyecez?  Şarkı  belli,  adres  belli,  klip de  tvlere  yollandı  isteyen  çalar isteyen  çalmaz ama  görmezden  gelenler de  mevcut, adamını kayıranlarda  belli. İyi  iş  iyi  şarkı ölümsüzdür  bugün  olmaz  10 sene  sonra  olacağı varsa  gene  olur. o açıdan  fazla  canımı  sıkmıyorum.


Asi Karamelek: Albüm bir projedir sen ne kadar bunun merkezi de olsan iş bölümü var sonuçta. Albümde sen üstüne düşeni yaptın peki beklediğin çalışmayı diğer merceklerden gördün mü?
Şöyle; Albümü,  besteleri  tek  başıma  yaptım  ama  grup  olarak  hazırladık  ve müzikal  olarak  hiç  bir  sıkıntı  yaşatmadılar  çalan  arkadaşlar. Albüm  kartoneti  Ayşegül  Özen  tarafından  hazırlandı o da  bence  nefis  bir  çalışma  oldu, klipler  İmre  Haydaroğlu ve  fix  aynı  ekip  tarafından  çekiliyor  ve  aynı ekip  çekmeye   devam  edecez burdada  sorun yok ama  basın ve  promosyon  konusunda  çok  büyük hatalar  yapıldığı gerçek. Ben  dediğim  gibi  çok ciddi  tecrubeler  edindim  bu konuda. Menejer  ve  promosyon  sorumlusu  en  az  sanatçı  kadar  önemli.

Asi Karamelek: İkinci albümde daha sağlam bir strateji izleyeceğin sonucuna varalım mı burdan?
Bu  albümle  henüz  işim  bitmedi,bundan  sonrası için  diyelim

Asi Karamelek:O zaman bu albümün sonrasına girelim; sıradaki işler neler? Site yeni klibini bekliyor mesela.
Temkinli  davranalım  çekecez  ama  tarih  vermiyorum. Şu anda  Tolga  Sayer in  albümü  için  prodüktör  sıfatıyla  stüdyodayım  çok  yoğun geçiyor hatta  son  konsere  prova  bile  yapmadan  çıktım
sırada  klip  var ve  planladığım  bir  sürpriz le  beraber  gelebilir  bu klip  kesinleşmeden  bu projeden  bahsetmeyelim.

Asi Karamelek: Kendi albümün dışındaki ilk prodüktörlüğün bu değil mi? Başkasının albümünü devralmak kendi albümünden daha büyük sorumluluktur herhalde.
Tolga  Sayer in  albümü   sanki  kendi  albümümmüş çesine sahiplendiğim ve  sevdiğim  bir  albüm  ..sorumluluk  o  yüzden  çok  var  gene  modern  çizgide ve  kaliteli  bir  proje  ye  imza  atmak  istiyorum   umarım  en  güzel  yerlerde  görürüz  bu albümü
Asi Karamelek: Çıkan albümleri,grupları ya da klipleri takip ediyorsundur herhalde. Nasıl değerlendiriyorsun yeni dönem işlerini?
Felaket! Hakikaten  felaket ben  böyle  saçmalık  görmedim  desem  yeridir. Evine  ses  kartı  alan    albüm mü  yapıyor  nedir? bak  bu  iş  okadar kolay  değil, pişmek  lazım  amatör  kümede  biraz takılacaksın, sahneyi  öğreneceksin, demleneceksin, “tamam hazırım”  dediğinde de  çıkartırsın  albümü  ama  bakıyorum ses  kartı alacak  parayı  biriktiren  albüm  yapmış  bide  el kamerasıyla  klip  çek  berbat  bir  çamur  ve  kalabalık  görüyorum. İyi  işler  çıkmıyor  değil  ama  karambolde  kuru  gürültüde  yer  bulamıyorlar. “Türk rock  müziği  sefaleti”  diyorum  ben  buna. Hanım  kızımız  ayna  karşısında  şarkı  söylemeden  sahneye  çıkmadan  albüm  yapmış  oh  ne ala,sonra  sahnede  vur patlasın  çal  oynasın  tenekeler  devriliyor.

Asi Karamelek:Albüm bir yıllık olsa da müzisyenliğin ve dinleyiciliğin çok çok eski. Rock dinleyenlere tahamül edilmediği dönemde sahneye çıktın hem de çok iyi isimlerle. O zamanla bu zamanın dinleyicisi nasıl peki?
96 yılı  Kemancı sahnesi mesela  sana  örnek  vereyim  hafif  bir  hata  bile  yapamazsın  sahnede  diğer  müzisyenlerin  gazabına  uğrarsın  onu geç  dinleyici  müzik  dinlemeye  gelmiş  hata  yaptığın  anda  verir  puanı …düzgün  çalmak  zorundaydık   ve  çalardık.. bu alt yapıyla  yetiştim…o  dönem iyi  olmayan  sahneye  çıkmaya  cesaret  edemezdi  zaten  bukadar fazla  grupta  yoktu  daha. Elit bir  dinleyici  kesimi  vardı. Dinleyici  rock çıydı daha  muhafazakardı  şu an  rock  pop arabesk  birbirine  karışmış  durumda.

Asi Karamelek: Hala o muhafazakar zihniyettesin. Rock gruplarında en çok kızdığın şey ne?
Ünlü  olacaz  diye  para  kazanacaz  diye  bokunu çıkarttılar şu cover  meselesinin. Haysiyetli  olmak  lazım,  rock  yapıyorsun  madem  Ebru Gündeş  coverı yapmamalısın  bence,örnek  yani  Ebru   Gündeş iyidir  kötüdür  onu söylemiyorum. Rock  müziğin  bir  tavrı duruşu var  onunda  içine  ettiler.

Asi Karamelek: Sen böyle düşünürken resmi sitendeki başlıkları nasıl değerlendiriyorsun?
Geçen  İsmail YK  başlığı açılmış  onu gördüm,üzüldüm. Dinleyiciye  kızamıyorum  çünkü  kafaları karışmış. sorumlusu  kimdir  oda  beni  ilgilendirmiyor   ben  işime  bakıyorum  dimdik   devam  edeceğim  yoluma.

Asi Karamelek:Sana ulaşan pek çok hayranın var yurt dışındaki dinleyicilerle Türkiye’deki dinleyiciler farklı mı sence? Hani müzik evrensel de aynı etkiyi yapıyor mu?
Yurtdışından özellikle de Bulgaristandan  çok  ilgi  var  sürekli Myspaceten  mesajlar  alıyorm,  “çok  güzel severek  dinliyoruz” diyorlar ama  yurt dışı işide  bambaşka  bir  ekip hatta  ajans  işi    şu an  bağlantılarım  yok  gidemiyorum. En  çok  İngilizce  söyleseydin  keşke  sözleri  anlamıyoruz  mesajları geldi. Sorduğun  sorunun  cevabı  sanırım  bu.

Asi Karamelek: Özele inicem acık   yakışıklı adamsın, sadece müziğin güzel mi diyolar?
Sadece  müziğin  güzel  diyenlere  cevap  yazıyorum  diğerlerini  görmezden  geliyorum   diyelim  ozaman.

Asi Karamelek: Son zamanlarda albüm satmak için değişik stratejiler geliştirilir oldu. En son 110 usb içinde çıkartıyor albümü, ondan önce de cicibebe albümü internetten indirtip boş CD’yi piyasaya sürmüştü. Nasıl değerlendiriyorsun bunları?
Kıvranışlar diyorum  belli  bir  karın  ağrısı olduğu kesin  bunun  sonuçları bu tip  denemeler  olacak  tabi …  Cd  formatı  bitti geçmiş olsun! Umarım başarılı olur  usb  girişimi.

Asi Karamelek: Sen girer misin böyle işlere? albümü alana hediyeydi ya da başka türlü sattırma politikaları falan?
Saksıyı  çalıştırmak  lazım  işte  cd ler satmıyor  diyip  oturup  ağlayacak  halimiz  yok  işte  bu yüzden  destekliyorum  usb  girişimini ama  illegal  mp3 trafiği sürdüğü  müddetçe  istersen  çekilişle  araba  ver  kimse   para  verip  usb  cd  boş  cd  çakmak  tahta  hiçbi  formatta  buna  para  vermez.

Asi Karamelek: Mp3 e karşıyız diyorsunuz müzisyenler olarak da sen hiç indiriyor musun?
Zor soru,indiriyorum. indiriyorum  da  radyo  mantğında  dinliyorum  beğendiğim  bir  albüm  olursa  gidip alıyorum  arşiv  önemlidir  benim  için. birde  beni  kim  engelliyor indirme  olayını  isteseler  1  günde  önünü  kesebilirler  çok  zor  deil  istedikleri  zaman  Cem  Gariboğlu’nu  bile  bulan  devlet  bu  işi de  halledebilir.

Asi Karamelek:2010 yılında MP3 indirmek de yasaklanıyor. Yani sadece paylaşan değil onu indiren de ceza alacak. Sence bu piyasayı nasıl etkiler?
Bilmiyorum da neden  bekliyorlar 2010 u onu anlamadım.

Asi Karamelek: Peki gelelim son zamanlarda yolladığın Twitter paylaşımlarına. Gündem bu kadar yoğunken lafını esirgemiyorsun ama 160 karaktere sığmaz herhalde. Bir yandan PKK’lıların dağdan inmesi bir yandan magazin kirliliği… Nereye gidiyoruz Cenk Han Alkaya?
En  başta  şunu söyleyeyim asla  faşist değilim. İnsanları  Kürt, Türk, Alevi, Sünni, Suryani, Rum, Çerkez  vs  diye  fişlemek  kimseye  fayda  sağlamaz  diye  düşünüyorum. İnsana  saygı  sevgi  ile yaklaşmak  var  benim  bildiğim  budur. Benim  polisime  askerime  taş  atan  cezasını  çekecek  bu kadar  basit değil  o polisinde  askerinde  anası  var babası  var, benim  huzurumu  kaçıran  eşkiya dağdan  kırmızı  halı  düğün  dernek  inemez. Burada  vatan  var. Her  karışı  kanla  sulanmış  falan  bunlar  laf salatası  değil. Doğuyla Batının  çekişmesi  arasında  dik  durmak,  güçlü  olmak,  uyanık  olmak  zorundasın.  Sonra  Irak’daki  anaların  başına  gelenler  bizimde  başımıza  gelir, ne olduğunu  anlamazsın. Akıllı  olmak  lazım. Kendi  insanına  sahip  çıkacak  devlet, kendi  insanına  sahip  çıkmayan  devlet olmaz! Azeri  bayrağını  çöpe  atamazsın. Dış  politikada  küresel  güçler  tarafından  kıstırılmış  ve  zaafiyetler  içinde  bir  devlet görüyorum. Benim  vatansever  profesörlerim, askerlerim, Mustafa Balbay’ım  hapiste  sürünürken bunu görmezden gelen sözde  aydınları şaşkınlıkla  izliyorum .Kenan Evren’den  hesap  soran, “aman  ölme”  diyenlerin,  Hrant için adalet diyenlerin bu  konuda neden suspus  olduklarınıda anlıyorum  aslında. Emperyalizm  karşıtı  görünüp  bu  amaca  hizmet  ettiklerini göremiyorlar aydınlar.

Asi Karamelek:Yavaştan bitirelim o zaman var mı efenim eklemek istediğiniz birşey?
Son  olarak sitede  harikulade  işler  yapıyorsunuz  bütün  üyeleri kucaklıyorum

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları