Ayrılık sonrası kadın sığınma evi; Funhouse

Boşanmış bir kadından beklenecek davranışlar genelde ağlama,zırlama,yas tutma gibi şeylerdir. Erkekse boşanmasını gece striptizcilerle kutlayabilir,bir sorun yoktur. Klişetör hatunum Pink boşanmasının ardından çıkarttığı Funhouse albümüyle bir kilişeyi daha yerle bir etmiş bulunmakta,seviyoruz kendisini.

Önce bir ön bilgi verelim Pink ve eski eşi hakkında da şarkıların anlamı güçlensin :) Şimdi Pink'in eşi motorsiklet yarışçısı, şimdi bu yarışçıların yardımcıları yarışın belli yerlerinde bunlara kartlarla yarış hakkında bilgi veriyorlar. Kaçıncı olduklarını, kaçıncı dönüşte olduklarını ya da durumlarıyla ilgili yani artık geçemeyeceksin boşver gibisinden notlar yazıyorlar. Bir yarışta Pink bu kartlarla o zaman sevgilisi olan eski eşine evlenme teklif ediyor ve öyle evleniyorlar :) Şimdi gelelim Funhouse albümüne. Önce klip sırası;

So What: Klibinde eski eşine yer veren, kocasıyla kendi adının yazılı olduğu ağacı kesen, düğün arabasını parçalayan, konser öncesi imza dağıtırken mutluluk maskesini takan haliyle çıktı karşımıza Pink. Şarkıda geçen sana yeni bir hayat verdim sen düşmeme izin verdin yakarışlarının ardından gelen Eeeah ne farkeder ki ben hala rock starım, müziğimi harekete geçiririm. Sana ihtiyacım yok, seni istemiyorum mesajları yerine ulaştı mı bilinmez ama benim favori aşk acısı şarkım. Şarkıda çok sağlam laf sokmuş hatunum ancak korkmuyor da değil; Bu şarkı radyolarda çaldığında n'olcak, hepimiz belaya karışıcaz. Çok eğlenceli bir şarkı olmasının yanı sıra gayet de kişisel bir şarkı olmakta. İşte Pink'le bir ortak noktamız daha ikimiz de mesajlarımızı yazarak, alttan alttan veriyoruz ;)

Sober: İkinci klip Sober parçasına geldi. So What'ın ardından şaşırtıyor Pink beni zira şarkının adından da anlaşılacağı gibi ayık halini sorgular olmakta. Dalga geçer gibi bir güçlüyüm ayaktayım ama ayıkken nasıl hala iyiyim diyor. İyimser olalım o kadar şeyden sonra ben yıkılmadıysam bana artık birşey olmaz demiş de olabilir :) :)

Please Don't Leave Me: İngilizceniz yoksa, açıp çevirisine bakmamışsanız, klibi de izlememişseniz bunu bir aşk şarkısı sanabilirsiniz. Beni terketme,etme,gitme modu birşey sanıyor olabilirsiniz. Pink için öyle bir şarkı,bize göre değil. Bize yabancı bir felsefe değil aslında şarkıdaki; Ya benimsin ya kara toprağın modu birşey :) Biraz da şimdiye kadar ben kovdum, sana ihtiyacım yok dedim, git dedim ama gene bu noktaya geldik, gene geliriz en iyisi acık daha bekle sen gitme havası var :)

Funhouse: Şarkıların çıkış sıralaması bile olay sırasına göre denilebilinir aslında. En son video Funhouse'a geldi. Albüme adını veren şarkı aslında sadece adıyla değil sözleriyle de albümün ruhunu tamamen yansıtıyor. This used to be a funhouse/ But now it's full of evil clowns/ It's time to start the countdown/ I'm gonna burn it down, down, down yani diyor ki burası bir eğlence evi olabilirdi ama şimdi şeytani palyaçolarla dolu, geri sayım bşalasın burayı yakıcam. Klibinde de gerçek bir evi kullanmaktansa boş bir araziyi evi gibi kullanmış. Şarkının başında geçen fotoğrafların sarmış dört bir yanı itirazı da klipte mevcut, tabii ki eski kocası ile olan fotoğraflarla :) Klipte neden gerçek bir ev kullanmadığına biraz kafa yordum ve şu sonuca vardım: Pink için kocasıyla birlikte yaşadıkları ev gerçek bir ev olmadığından yani şarkıda dediği gibi bir Funhouse olmadığından boş bir arazi kullanılmış, o ev de boştu mesajı ;) Bence mantıklı ama tabi gidip Pink'e soracak halim yok, röportajlarını takip edelim belki söyler birşeyler. Bu arada eklemeden geçemiycem tabi bu bir albüm değerlendirme yazısı ama Funhouse klibindeki saçına hayran ve hasta olduğumu söylemem lazım.

Kliplerimiz bitti şimdi biraz da henüz klip çekilmemiş ama benim sevdiğim şarkılara geçelim :)

Ave Mary A: Albümdeki şarkılar ya çok hareketli ya çok yavaş zaten bu kızın ortası yok ki :) So What'la yakaladığı hareketliliğin devamı niteliğinde. Zaten şarkılar arası eşleşme bulmak zor değil. Henüz çevirisi çıkmadığı için sözleriyle ilgili bir yorum yapamıycam ama melodisi falan gayet güzel.

 Crytal Ball: Bu şarkının da sözlerini bilmeden hasta oldum ancak nedense kocasıyla falan alakalı değil gibi geliyor bana. Dip not: Funhouse turnesi kapsamında bu şarkıyı orjinal haline en yakışan haliyle, akustik bölümde seslendirmekte.

I Don't Believe You: Şarkıyı 2-3 gündür aralıksız dinlememe rağmen hala çözebilmiş değilim manasını. Çeviri falan değil kastım yani en azından İngilizce-Türkçe çeviri değil. Şarkı adı ve verdiği hava itibariyle sanki seviyorum demiş de inanmıyorum der gibi bir iznenim bırakıyor,kafada öyle kalıyor ama galiba bu durumun tam tersi bir durum söz konusu, şöyle ki; şarkıda sana inanmıyorum/Her "birdaha yanına dönmeyeceğim" dediğinde sana hatırlatıcam "Asla ayrılmayız" dediğini demekte yani burda Pink'in inanmadığı aşk sözcüğü değil, elvada diyiş gibi geliyor ama daha sonra da beni hiçbir şekilde sevme, numara yapma diyor... Ben şimdilik çözemedim :) Siz dinleyin, burdan da sözlerini okuyun falan bakalım siz ne manalar yükliyceksiniz?

Genel olarak Funhouse değerlendirmesi yaparsak başlıkta da dediğim gibi ayrılık sonrası bir kadının her türlü halini anlatan bir albüm. Bir şarkıda siktir git diyor, öbür şarkıda sana ihtiyacım yok diyor, öbür şarkıda lütfen beni terketme diyor. Kadınların yaşadığı klasik gel git hallerini en güzel, en eğlenceli diliyle anlatıyor desem yeridir. Sonuçta her dilde müzik tarihi boyunca yapılmış sulu göz ayrılık şarkıları ve albümlerinin yanında bence daha hayattan, daha dinlenesi, daha gerçekçi bir albüm olmuş.

Bunun yanı sıra amatör video kayıtlarından gördüğüm kadarıyla Funhouse turnesi showlarıyla, kostümleriyle bir önceki I'm Not Dead turnesindeki programdan tamamen farklı.Albüm kapağından da anlaşılacağı gibi Pink'in bu albümdeki teması sirkti ve gösterilerden danslara herşey bu temada ilerliyordu ancak Britney Spears'in de turnesinde sirk teması kullanacak olmasıyla Pink turne ortasında bu temayı ve gösterileri tamamen değiştirme kararı almıştı. Sitesinde yayınladığı son fotoğraflardan da gördüğümüz kadarıyla fikrini değiştirmiş ve sirk temasıyla devam etmiş. Peki neler yapıyor? Sober şarkısında trapez gösterisi yapmakta. Şarkının ortasında gözü bağlı olarak sahneye çıkıp şarkıyı söylüyor daha sonra dansçıları tarafından düzeneğe bağlanıp ekip arkadaşıyla beraber profesyönellere taş çıkaracak bir show sergiliyor. Glitter In The Air'da ise 4 dansçısının yaptığı müthiş gösteriye sonradan katılıyor yine tehlikeli ve muhteşem hareketlere imza atıyorlar. Turnede müzisyen ekibi değişmese de dansçı ekibi baya bir genişlemiş. Önceki turnede 4-5 bayan dansçıyla birlikteyken yeni turnede ekip daha da kalabalıklaşmış, erkek dansçılar da eklenmiş, sahne dekorları artmış vs... Turne planında Türkiye'nin olmadığını söylememe gerek yok herhalde şu aşamada. Bunun en büyük sebeplerinden biri de turne kapsamında hazırladığı showları ancak geniş bir arenada sergileyebilecek olması, Türkiye'de verdiği konserlerin de çok geniş alanlarda yapılmaması. Zaten iki kere geldi Türkiye'ye ikisi de festival kapsamında, henüz tek bir konser vermişliği de yok malesef. "Bir kere daha gelsin,dünya gözüyle görem" diyor ve Funhouseuma dönüyorum, beklerim sizi de kızlar ;)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları