Şimdi reklamlar!

Heleki bizim gibi bir televizyon dünyasına sahip bir ülkede reklamların yaratıcı ve etkili olması çok önemlidir,iyi iş getirir. 20 dakikada bir reklam giriyor,her giren 15 dakika kadar sürüyor,diziler 80 dakika kadar,programlar 2 saati aşıyor ee haliyle birşey izlerken reklam kuşağını görmememiz imkansız.

Bazı reklamlar ürünün satışını nasıl etkiler bilemem ama bizi çok güldürür,gördüğümüzde “Aman kalsın” etkisi yaratır bazıları da çıktığı anda kumanda aratır,çıldırtır.

Eski kampanyaları da katıp güzel reklamları hatırladığım kadarıyla bir sıralayalım;

Yıllar geçse de hala unutamadığımız bir Akbank reklamı vardı;kimse müziğini unutamamıştır eminim; “İlk görüşte aşk böyle başladı….” Reklamdaki ana fikir Akbank’ın herkese ve her kesime uygun olduğuydu. Bunun için kısa bir flört döneminden sonra hemen evlenen,birbirinden çok farklı olan bir çiftin boşandıkdan sonra Akbank’da karşılaşması anlatıldı. Videosu da burda

Reklam dünyasında Akbank her zaman önde olmuştur kesinlikle. Her dönem şahane reklamlar sundular bizlere. Bence Akbank reklamını yayınlatmak için değil,kanallar Akbank reklamını yayınlamak için para ödemeli çünkü reklam kuşağında başka kanala geçişi önleyen en büyük firma Akbank. Sadece bu videodaki reklamla değil,o bir efsane. En son çıkarttığı stop motion reklam da takdire şayen. Akbank’ın her alanının anlatıldığı bu film bir harika :) Ahan da video. Akbank’la ilgili çok konuştuk sanki “Bir de şu insanların şekiller oluşturduğu reklam vardır” diyor ve Akbank dosyasını kapatıyorum.

Turkcell de her zaman kampanyalarıyla sempati kazanmıştır. Hazırkart reklam serisi de efsaneler arasında. Nil’in metinlerini ve şarkıyı yazdığı reklam daha sonra Nil’in müzik kariyerinin başlangıcı oldu. Cell-o serisi de iyiydi ancak ne zaman ki için içine Cellocanlar girdi,işin boku çıktı. Başlarda şahaneyken,”Süt istiyorum” diyen şirin cellocanlar varken daha sonra uzadıkça uzadı ve artık sıkmaya başladı. İşCell ve Recep İvedik serisi “eh işte” kıvamındayken bu son 3G reklamı bitirdi herşeyi. “Merak ne güzel şey,güzel şey merak” diye gezinen üçlü salak grubunun ve şarkının bayıklığıyla ve bir kere yeterli değilmiş gibi arka arkaya verilmesiyle ömür törpüsü kıvamına geldi kampanya. Ona rağmen 3G satışları iyiymiş de daha güzel bir kampanya oluvereymiş.

Vodafone’un “kısa kesme” reklamları da unutulmaz herhalde. Onlar kampanyalarına “konuşturan seçenek” adını vermişler. -Okulu bıraktım dansöz olcam baba -Mantıklı -Hayatım beşizimiz oluyor -Çokmuş ya gibi geyiğe müsait bir reklam serisi vardı :) Son dönemde Selim ile Tarife gibi daha da bayık bir kampanyanın içindeler. Dünyadaki reklamları 10 numarayken bizdeki bu bayıklık neden? Kendisi eskiden Telsim iken Cem Yılmaz’lı bir reklam vardı,kimse unutamaz. “Ne o gerginsiniz bugün” :)

Madem GSM operatörlerinden gittik bir tanecik daha var; Avea. Her zaman reklamlarına bayıldığım bir firma. Özellikle son dönemde Ozan Güven ve Melis Birkan’lı seri çok hoş ancak bir hata var. Melis ve Ozan yolda çarpışıyorlar,telefonları karışıyor,Melis de bir yere gittiğini,döndüğünde alacağını söylüyor. Ama ikinci filmde karışan telefon değişmiş,başka bir telefon kullanılıyor.Manyak bunlar. Her neyse burdan Avea’nın bütün reklamlarına ulaşabilirsiniz.

Bir de ne hikmetse Murat Serezli’nin olduğu her reklam çok güzel,adam güzel seçiyor demek ki. Özellikle Profilo küçük ev aletleri reklam serisi süperdi. klasik reklamlarla başlıyor Murat Serezli dalıyor ve olayı bitiriyor. Bakınız

Eveet gelelim son günlerin en iğrenç,imaj bitiren,diz dövdüren reklamına; Seda Sayan’lı Pepsi reklamı. Öyle bir “Pepsi” demesi var ki Seda’nın intihar sebebi. Dünyada Beyonce,Pink,Britney gibi starlarla çalışan Pepsi’nin bizdeki bu tercihi saç baş yoldurur cinsten;buyrun sitesi.

Facebook’a girdiğiniz anda paylaşılanlara bakarsanız yarısından fazlası yurt dışındaki reklamlardır. Hatta G.A.G’la sevmiştik biz de reklamları. Biz aslında reklam izlemeyen bir millet değiliz demek ki ancak izlenmeye değer reklam çok yok. Bizim de şöyle paylaşıldığında 40 kere izleyeceğimiz,izleteceğimiz reklamlarımız olsun di mi ama?

Bu arada eklemeden geçemiycem; her reklam televizyonda yayınlanmaz. Gittigidiyor.com’un yaptığı Mert-Funda kampanyası o kadar işe yaradı ki 5 kuruş vermeden bütün kanallarda,gazetelerde yayınlandı,internete bomba gibi düştü. Ben kampanyanın böyle yaratıcısını severim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları