Müziğin kadar adamsın

Bayılıyorum şu bilmem ne üniversitesinin yaptığı araştırma sonuçlarına. Her gün gazetelerde mutlaka böyle bir haber vardır. “Bilmem kaç bin kişi üzerinden yapılan araştırma sonucunda bilmem neyin bilmem ne olduğu ortaya çıktı” gibi :)

Özellikle psikolojinin bilim alanı olmasıyla başlayan test ve araştırmalar çok çok ilginç sonuçlar koyuyor ortaya. İşte bu günün araştırması; dinlediğimiz müzik karakterimizin belirtisi.


Ayrıntılarına girmeden genel olarak verilen sonucu inceleyelim önce; “Caz severlerin yaratıcı, rock dinleyenlerin isyankar, klasik müzik meraklılarının entelektüel ve pop müzik tutkunlarının da arkadaş canlısı oldukları ortaya çıktı.” diyor haberde. İyi de bunu bilmek için araştırmanın luzumu varmıydı ey Cambridge Üniversitesi bana gelseydiniz ben söylerdim size zaten.

Caz doğaçlama giden bir müzik, solistinden ensturmanistine kadar doğaçlama tabii ki yaratıcılık onun işi. Rock müziğin çıkışı işçi sınıfı, şarkılar hep muhalif tabii ki isyankar, klasik müziğin hitap ettiği kesim belli tabii ki enteller(ya da entel geçinen danteller), pop ve elektronik müzik zıp zıp birşey,dans pist vesaire sosyal olman şart ee tabii ki arkadaş canlısı :) Ama şimdi bütün müzik türleri birbirine girmiş durumda bu kadar keskin ayırt ettikleri için tebrik ediyorum. Şuan özellikle bizim ülkede muhalif bir rock şarkısı 40 yılda bir çıkar (Bulutsuzluk Özlemi,Moğollar ya da Yaşar Kurt albüm çıkarırsa işte) yani rock artık pek isyankar değil. Pop şarkılarına bakarsak onlar da ya aşırı slow ya aşırı kırıtık e bu durum kritik :) Caz ve klasik müzik de bizde yaygın değil. Biz karaktersiziz galiba bu araştırma sonucunda :)

Zaten beni iyi tanıyanlar o sırada taktığım şarkıdan ruh halimi falan çıkartırlar. Lithium’a takmışsam bu işte bir iş var Burcu hemen bir şekilde ulaşır mesela. Bu araştırmayı hem destekliyorum hem köstekliyorum yani. Bu tezi onaylıyorum, müzik ruh halini,karakterini falan yansıtır doğru ancak bu kadar dar bir sonucu onaylamıyorum şunu dinleyen bu bunu dinleyen şu değildir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları