21 Ağustos 2009 Cuma

Ben aptal mıyım?

Nil Karaibrahimgil yaşına(çıktığında çıtırcıktı) ve bulunduğu piyasaya(pop dünyası,malum) rağmen her zaman zekasıyla beni kendine hayran bırakmıştır. Yazdığı şarkı sözleri de zekasının en güzel kanıtlarıdır. İster saçma sapan dersiniz,ister güzel örnekleme. Özellikle ilk iki albümlerinde kıvrak zekası ve farklı tarzıyla hemen patlamış,parlamış,kendini de belli etmişti.

Kılık kıyafetiyle,müziğiyle,herşeyiyle farklıydı ancak bunu “farklı olmalıyım” diye değil içinden geldiği gibi yapardı,samimiyetinden taviz vermez,şüphe duyurmazdı.

Gel gelelim bizim halk alışkın değil zeki ve eğlenceli kadına. Ya zekisindir; ciddi,sevimsiz,saygın,topuzlu,gözlüklü,takım elbise vari iş kıyafetleriyle dolanırsın ya da eğlencelisindir; aptal,her boka gülen,salak salak gezinen bir tipsindir. İkisini birden kaldıramıyor,Türkiye buna hazır değil.

Ben Foça’dayken patlak vermiş bu Neşet Ertaş hadisesi. Neymiş? Nil,Neşet Ertaş’ı tanımıyormuş,nasıl olurmuş, skandalmış, cahillikmiş. Gitmişler üstad’a sormuşlar;”Bu kız sizi tanımıyor,ne diyorsunuz?” diye, “Ben de onu tanımıyorum,gözlerinden öpüyorum” demiş. Ama yoook olmaz, bu konu burda kapanamaz. Nil bu olaydan sonra “Neşet Ertaş benim sayemde tanındı” demiş ama bunu eminim şu şekilde demiştir; “Ben bilmiyorum dediğimde ve bu gazetelerde çıktığında bilmeyenler de girip, bakıp, öğrenmiştir.” yalan mı? Değil. Adam 1943 doğumlu,yıllardır yurtdışında yaşıyor,eserlerinin içinde adı geçmiyor yani eseri bilseniz bile onun kime ait olduğunu bilmiyorsunuz. Bakalım eserlerine;

Neredesin Sen

Şu Garip Halimden Bilen İşveli Nazlı,
Gönlüm Hep Seni Arıyor Neredesin Sen.

Tatlı Dillim Güler Yüzlüm Ve Ceylan Gözlüm,
Gönlüm Hep Seni Arıyor Neredesin Sen.

Sinemde Gizli Yaramı Kimse Bilmiyor,
Hiç Bir Tabib Su Yarama Merhem Olmuyor.

Boynu Bükük Bir Garibim Yüzüm Gülmüyor,
Gönlüm Hep Seni Arıyor Neredesin Sen.

Hemen hemen hepimiz bu şarkıyı Filiz Akın ve Tarık Akan’ın oynadığı Tatlı Dillim filminden bilmiyor muyuz? Daha sonra Soner Arıca okumuştu hatta.

Evvelim Sensin

Cahildim Dünyanın Rengine Kandım
Hayale Aldandım Boşuna Yandım
Seni İlelebet Benimsin Sandım

Ölürüm Sevdiğim Zehirim Sensin
Evvelim Sen Oldun Ahirim Sensin

Sözüm Yok Şu Benden Kırıldığına
İdip Başka Dala Sarıldığıma
Gönülüm İnanmıyor Ayrıldığına

Gözyaşım Sen Oldun Kahirim Sensin
Evvelim Sen Oldun Ahirim Sensin

Garibim Can Yıkıp Gönül Kırmadım
Senden Ayrı Ben Bir Mekan Kurmadım
Daha Bir Gönüle İkrar Vermedim

Batınım Sen Oldun Zahirim Sensin
Evvelim Sen Oldun Ahirim Sensin
Zülüf dökülmüş Yüze

Zülüf dökülmüş yüze aman,
Kaşlar yakışmış göze aman aman.
Usandım bu canımdan aman aman,
Dert ile geze geze.

Bu ellerde gez gayrı aman,
Kâtip ol da yaz gayrı aman aman.
Bir kazma al bir kürek aman aman,
Mezarımı kaz gayrı.

Gün doğdu aştı böyle aman,
Gönüldür coştu böyle aman aman.
Sen orada ben burda aman aman,
Ömrümüz geçti böyle.

Neredesin Firuze‘yi izleyenler hatırlayacaklardır bu şarkıyı; Özcan Deniz seslendirmişti. Çeşitli filmlerde,dizilerde de kullanıldı ancak bilenlerin yarısından fazla kime ait olduğunu ya bilmez ya da yanlış bilir.

Kendim Ettim Kendim Buldum

Karadır Şu Bahtım Kara
Sözüm Kar Etmiyor Yare
Yüreğimi Yaktı Nara (Eyvah Ey…)

Kendim Ettim Kendim Buldum
Gül Gibi Sararıp Soldum

Bilmez Yar Gönülden Bilmez
Akar Göz Yaşlarım Dinmez
Bir Kere Yüzüm Gülmez (Eyvah Ey…)

Kendim Ettim Kendim Buldum
Gül Gibi Sararıp Soldum

Söylerim Sözüm Almıyo
O Yar Yüzüme Gülmüyo
Garip Gönlümü Bilmiyo (Eyvah Ey…)

Kendim Ettim Kendim Buldum
Gül Gibi Sararıp Soldum

Cem Karaca’dan da dinlediğimiz gene pek çok Yeşilçam filminde de kullanılmış bir klasik. Peki bu şarkının Neşet Ertaş’a ait olduğunu bilen kaç kişi var? Bunlar sadece bir kaç örnek.

Şimdi Nil’in Neşet Ertaş’ı bilmemesi onun aptal olduğunun göstergesi değil,eksikliği de değil. Çok büyük usta olabilir,çok önemli eserler vermiş biri olabilir ama eserleriyle anılmıyor olması,eserlerinin aitliğini bilinçaltına sokmamış olması bence Neşet Ertaş’ın büyüklüğü. Egosu şiş biri olmadığı belli ki kalkıp da bu şahane şarkıların başkalarıyla anılmasına laf etmemiş,”benim benim” diye inlememiş.

Peki bu olay neden bu kadar büyütüldü? Nil’i de salak bir kız modeline sokmaya çalışıyorlar da ondan. Zaten piyasada topu topu kaç aklı başında kız var ki? İlla bir açığı olacak Nil’in de daha yolun başında 4 albümü ve binlerce hayranı olsa da. Bu haberleri yapanlar,haberi okuyup “Vay salak” diyenlerin kaçı dünyada her boku biliyor? Kaçı bütün aşıkları,eserlerini ezbere biliyor? Tabi ki televizyon başında,klavye başında ona buna atıp tutmak artık mertlik ama insan laf ederken bir dönüp bakar kendisine.

Nil ve Neşet Ertaş bu olaydan sonra bir radyo programında bir araya gelmiş, Usta; “Bilmemesi normal,yaşı ufak kızımızın,onun eksikliği değil” diyor, Nil “Kesinlikle benim eksikliğim ve bunu en kısa zamanda kapatıcam” diyor. Karşılıklı öpüşüyorlar,ediyorlar. Neşet Usta’nın son sözü de;”Bu konuyu kapatın artık” oluyor… Bence de kapatın artık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder