30 Temmuz 2009 Perşembe

Pastacı gençlik

Teoman’ı ilk dinlediğim an gelir aklıma böyle zamanlarda. Sene ‘98, ben daha 7-8 yaşlarında bir Kral TV çocuğuyum. Hani pop müziğin de en pis zamanları. Teoman-Gemiler‘i ilk dinlediğim andan beri içimde Teoman aşkı. Kolay değil 11. yılında bu aşkım. Benim için Kral TV çocukluğu Teoman’la bitti. Sonra Şebnem Ferah falan derken artık adam gibi müzik dinlediğimi hissetmeye başladım.

Ben erken çıktım Kral TV çocukluğundan ama ilkokulda hala çıkamayanlar vardı. Onlar Nez,Petek Dinçöz takılırdı. Malesef müziğimi paylaşacağım yaşıtım falan da yoktu. O zamanlar bir Nevzat Abi’m vardı, o yönlendirirdi daha iyi şeylere falan…

Lakin gelin görün ki benim ortaokul yıllarım yani 2003-2005 yılları artık rock müziğin Kral TV’de döndüğü zamanlar oldu. Mor ve Ötesi-Dünya Yalan Söylüyor, Feridun Düzağaç-Orjinal Altyazılı,Şebnem Ferah-Kelimeler Yetse bu dönemi başlatan albümler oldu. Güzel albümlerdi lafım yok. Herkesin dilinde Cambazlar,Ben Şarkımı Söylerkenler,Boş Ders Şarkısı… O “Teoman mı? Şebnem mi? Öğğğ” diyen kitle bir anda rockçı kesiliverdi.

Daha güzel bir örnek isterseniz; Teoman-En Güzel Hikayem. Klip çekilmeden önce bu şarkıya Sapık,saçma damgası yapıştıranlar klipten sonra şarkının hastası oluverdiler. Tuhaf! Şimdi bakıyorum facebookda falan kendilerine kimi özünü bulmuş Tiki olmuş, kimi baba rockçı edalarında pozlarıyla yıkılıyooooooooooo

Gel gelelim hiçbiri o zaman “Aşkuuum yaa!” “Ayy çoooq tatLı” dediği kişileri şimdi siklemiyor. Tuhaf!

ve rock çöktü!

Çöktü çünkü rockçı geçinen gerizekalı bandanalar bu sabun köpüğü kitle için götünü siktirdi. Bu dangalaklara yaranmak için Çikolata yedi, birbirine lolipop yedirdi.

Artık albüm çıkarmanın tek yolu yakışıklı,marjinal,merak uyandıran bir kaç soru taşıyan(”Gay misiniz?” gibi),abuk subuk şarkılar yazan,genç kızların sevgilisi,genç erkeklerin idolü olmak oldu.

Buna uymayan çok çok sağlam gruplar ve solistler var ama olmaaaaaz cıx nç valla bırakmayız bir piyasa olmadan.Buz,Kreş,Batı Yakası,Cicibebe,Cenk Han Alkaya,Güler aklıma ilk gelen örneklerden. Dakika başı klibi dönen popçulara lafım yok onlar zaten müzikal olarak da bu yolu seçmiş kişiler. Ama rock yaptığını iddia edip popçu gibi davrananlara benim sözüm Zakkum gibi, Kolpa gibi… Bunların albümleri satarken, klipleri dönerken, konser verirken evinde oturan gerçek müzisyenler ve onların gerçek dinleyicileri aptal kutusunda bunları izliyor,içim acıyor.

Her tutan şarkıcı/şarkı kötüdür vs gibi bir lafım yok. İyi işlerin tutması,beğenilmesi sevindirir beni. Mesela Hayko Cepkin herif kesinlikle çok sağlam bir müzisyen,şu an olduğu yerden daha da iyisini hak eden bir müzisyen. Klipleri çok başarılı,dönsün hatta biri bitsin ötekini koysunlar. Lafım yok! ya da Feridun Düzağaç duyduğum en güzel sözleri ve melodileri yapan adamlardan biri.

Peki bu müzisyenlerle laf ettiklerimi ayıran nokta ne? Sahtekarlık. Yine yine yineliyorum: Sabun köpüğü bir kitlenin kıçını yalıyorlar sadece. Amaçları 3-4 yıl içinde indirebildikleri kadar para indirmek,götürebildikleri kadar hatun götürmek o kadar! Bu gün kendilerini beğendirmek için götlerini yardırdıkları insanlar yarın “x mi? ay baydı yaaa” diyecek kişilerdir sadece. İstediğin bu mu babalık? Eyvallah. O zaman sizi Gökhan Özen,Berksan kategorisine alalım lütfen!

Sadece müzisyende mi suç? Kesinlikle hayır! Benim de içinde bulunduğum jenerasyonda tamamen aslında. Dayatılanı kabullenmek gibi bir huyumuz oluşmuş farketmeden. Ne kadar çok kişi dinliyorsa o kadar iyidir gibi bir mantığımız var artık. Birileri bize “Şu iyi bak bi dinle” diyor, biz de “Eyvallah sistem sen öyle diyorsan öyledir” diyoruz. Sırf popüler diye şarkının anlattığına,mesajına bile bakmadan hoop içimize atıyoruz. Ne zamana kadar? Sistemden yeni bir mesaj gelene kadar.
Yeni bir iletiniz var!
Gönderen: Sistem
Alıcı: Mal beyinli herkes
Mesaj: Şu şahane!Tüket! Tüket! Tüket!Tüket! Tüket! Tüket!Tüket! Tüket! Tüket!Tüket! Tüket! Tüket!Tüket! Tüket! Tüket!Tüket!

Cevap yaz: Tamam abi!

Biri bitiyor öbürü,ondan sıkılıyoruz öbürü,o da baydı diğeri,bu da sıktı şurdaki,azıcık da dibindeki,hemen de köşesindeki ama artık Ebenin örekesi!

Ne bir filmden tad alıyoruz,ne bir şarkıdan,ne bir şarkıcıdan,ne bir diziden,ne bir programdan,ne aşkımızdan,ne arkadaşımızdan… Herşeyi tüket! tüket! tüket! tüket!

Emo akımı başlamış… Hepimiz emoyuz
Rock baydı… Hepimiz popçuyuz
Ceza düet yaptı Hepimiz rapçiyiz
Hande albüm çıkardı Hepimiz elektronikçiyiz
Barış Akarsu öldü Hepimiz rockçıyız
Michael Jackson öldü Hepimiz gene popçuyuz
Çağan Irmak film çekti Hepimiz ıssızız
Aslında işin özü Hepimiz döneğiz!

Bir de bu kitlenin tam tersi var; Çok dinlenen kötüdür,çok izlenen kötüdür. Orjinal,marjinal olcak ya hasbam beğenmiyor herkesin beğendiğini,dinlemez öyle herşeyi. Belgesel izler sadece,klasik müzik dinler ya da yerli müziği asla dinlemez Yavuz Çetin falan hariiiç kesinlikleee. Evinde oturup dinler ama söyleyemez. Utanır,kınarlar sanar,belli etmez ortalama bir insan olduğunu,karizmasına uymaz. Ayıp!

Ben demiyorum ki kendini geliştirme,hep aynı şeyi izle,dinle… Ama bugün taptığını yarın taşlama. Sırf yakışıklı/güzel diye o kişiyi dinleme.

Ya da demiyorum ki popüler olan kötüdür

ve ben sadece tek bir şey dinlenmeli rockçıysan rap dinleme de demiyorum…

Ben diyorum ki kaliteyi dinlenme sayısıyla ölçmeyin. Az dinlenmesi ya da çok dinlenmesi kalite belirtmez. Kendi karakterin,zevkin,görüşün yok mu senin?

Ama ben anlatamıyorum ki derdimi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder