Müzik tabutunun son çivisi

Müzik piyasası öldü,bitti,gitti aslında tam tanımıyla; “Siktim öldü belediye gömdü” durumundayken bir cenaze töreni şart oldu! Tabuta son çiviyi de taş gibi bir grup attı; Cicibebe!

Önce bir kendi ağızlarından dinleyelim kendilerini;

Cicibebe 2000 yılında Ankara’da Kıvanç Çubukçu ve Erdem Acır tarafından kuruldu.

Grubun kardosunda zaman içinde Akın Ünver, Gökhan Öztaner, Emre Ertan, Koray Kavuncu ve Tolga Nemutlu yer aldı. 2003 yılında gruba katılan Engin Öğüş, halen grubun gitaristi, sağduyusu ve kas gücü olarak görev yapmaktadır.

Cicibebe 2002 yılında çıkarttıkları Hyper Activity Standards isimli, İngilizce sözlü şarkılardan oluşan demodan bu albüme kadar geçen sürede sadece bir kaç demo daha kaydetmiş ve az sayıda konser vermiştir.

Grubun etkilendiği müzisyenler arasında Metallica, Megadeth, New Model Army, Jeff Buckley, Chris Cornell, Harry Belafonte gibi isimler yer almaktadır.

Grup üyeleri müzik dışındaki hayatlarında para kazanmak amacıyla uçak, interaktif bilgisayar yazılımları ve turizm istatistiklerine dair sunumlar gibi ilginç şeyler yapmaktadırlar.

Adlarına bakıp sütte eriyen birşey beklememek lazım ama doyurucu :)

Grup ilk albümleri Tabuttaki son çiviyi kimsenin alışık olmadığı bir protestoyla çıkarttı. Online olarak şarkıları yayınlayan grup “illa da ben CD isterim,albüm isterim” diyenlere müzik marketlerde satılan boş cd’sini sundu… BOŞ! Ama tamamen boş! Şifre,özel parça,bonus,klip falan değil… Bomboş :) Grup bu hareketiyle artık müzik marketlerde satılan bir CD ile albüm arasında bir farkın kalmadığını söylemek istemiş. CD 1 TL ama şu ana kadar hiç bir müzik markette görmedim :) Fikri güzel,yeter!

“CD boş onu anladık Kıvıl ya grup?”
Ben grubu çok sevdim,belki de çıkış şeklinden kaynaklı… Bilmiyorum! Albümde 10 şarkı var. Kim Takar,N’olur Affetmeyin Beni,İyi Ki Doğdun ve Yağmur Duası favorilerim.

Yağmur Duasında geçen bir sözden çok etkilendim; “Kimse inanmaz yağmur duasına,tek bir adam hariç;duası kabul olan” Ben mi fazla anlam yüklüyorum sözlere bilmiyorum ama bence bu kısacık cümlenin içinde bir insanlık hikayesi yatmakta. Şarkının bütünlüğünden ötürü çok spoiler vermiyorum. Masal gibi bir şarkı…

Kim Takar‘a gelince bir nevi anlamsızlığın anlamı kim takar!

Yıllar biraz zor geçti ama bak kocaman oldun… Mumları üfle ve bir dilek tut iyi ki doğdun

Grup bana Buz’u hatırlattı ama kesinlikle taklit falan demiyorum. Albümün ses kalitesi düşük haliyle kendilerini konserlerde görmek isteriz :)

Grubun online albümüne şurdan,grubun sitesine burdan ulaşın gitsin :) Özellikle biyografiler kısmındaki videoları izlemeniz tavsiyemdir :)

[Not: İnandıysam sefil bir köpek gibi her söylenen yalana n'olur affetmeyin beni]

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları