Bir aşkın anatomisi

  • platonik

bakışmalar, iç geçirmeler, onu görmek için yaratılan bahaneler. belki sürekli konuştuğunuz biri, arkadaşınız ya da arkadaş ortamınızdan biri. belki de sürekli gittiğiniz barı müdavimi ya da çalışanı, belki de iş yerinizden/okulunuzdan biri... nereden olursa olsun hep aynı durum, aynı şarkı, aynı nakarat.

(bkz: platonik)*
senin adını bir bilsem
sarılıp öpebilsem
çaresizlik benim neşem
platonik aşığınım bençaldın bütün tellerimi,akorsuz keyfimi
sardın denizlerle sahillerimi
açtın kuralsızca seven gözlerimi
hayallerle geçen günlerimi
verdiğim filmlerimde başrollerimi
sildim defterimden bütün derlerimi
gördüm habersizce zehirlendiğimi
sensizken seni sevdiğimi
belki de kırmam gerek
bu çemberi bilmem gerek
değer misin sevgime?

  • korku tereddüt

aşk başlamış ama ilişki başlayacak gibi gibi. ne kadar çok istemiş olursanız olun karşı tarafı aklınıza bir anda geçmişinizdeki kötü tecrübeler, götünüzü sızlatan kazıklar gelir. bir korku, bir tereddüt var.

(bkz: söz ver)*
inanırdım duyduğum her söze
bir zamanlar saflık vardı
şimdi yerim yol aldanmaya
bir hayat sıradanı kalbimbana bitmeyen bir tek şey söyle
söyle sonsuza inanyım
bana nasıl seveceğimi anlat
aşk karlı yokuş,yorulmayalım
söz ver durma öyle bana söz ver
bakışına kanmam artık bana söz ver
çok zor soru değil bu hadi çöz ver
"birlikte ölecek miyiz?"
inanırdım duyduğum her söze
bir zamanlar saflık vardı
şimdi yerim yol aldanmaya
bir hayat sıradanı kalbim
hadi beni biraz heycanlandır
yüzüm gülmüyor çoktandır
ben kaybetmekten çok korkarım
tüm alışkanlıklar çocukluktandır
geleceksin belki çok seveceksin
zamanı gelince gideceksin
bir "keşke"ye daha yer yok kalbimde
birlikte ölecek miyiz?

  • cesaret

"bu sefer farklı olacak" lafının en çok geçtiği aşama da budur. bir anda gerçekleşmesi muhtemel bir aşamadır. ne olacaksa olsun diyip dalarsın.

(bkz: yalnızca ben yüzlerce sen)*
aramayı boşver bu seferki benim elim olsun
elimi çevir…çevir
boynunda dönsün dursun
yalnızca ben,ben sana dokunduğumda
mis kokarsın karşılığındaaramayı boşver bu seferki benim evim olsun
evimi çevir…çevir
heycandan dönsün dursun
yalnızca ben yüzlerce sen
gez,toz,in,çık
bin yol gir,çık
baksan,çıksan,bitsen,durulsan
yorulunca ahh azalsan ve benim olsan
biraz konuşsak
sonra… bab bab şu bab bab

  • başlangıç

artık sevgilisiniz, dünya umrunuzda değil. konuşan çok, eleştiren çok. karşı tarafı kötüleyen de mevcut size bir bokluk yapma diyen de. konuşan konuştuğuyla kalır, kulaklar her şeye kapatılır.

(bkz: deli gibi)*
yoldan çıktım elinde
burdan artık dönüş yok ki geriye
zorla değil ya bile bileyangın çıktı içimde
bakmam artık senden başka birine
zorla değil göz göre göre
herşey yerli yerinde
daha şimdiden deli gibi doldu taştı aşkın üstüme
herkes karşı bu gidişime
ver elini öyle durma hadi gülümse
zaten herkes baksın kendi işine

  • zirve

ilişki başlamış, karşılıklı birbirini tanımalar bitmiş, herşey şahane. bir sabah kalkıyorsunuz ve onun hayatınızdaki öneminin sandığınızdan ve olması gerekenden çok daha fazla olduğunu görüyorsunuz. belki yanınızda uyuyor ve bu duygu ordan geliyor, belki de onsuz geçen bir günün sonunda basıyor bu düşünce. aşkın en muhteşem dönemi!

(bkz: zaferlerim)*
yüzün göğsüme yaslanmış
yeni daldın uykuya
şafak süzülürken odana
güneş düşmüş saçlarınailk defa bu sabah paramparça hayatım bir bütün
sadece bir gece seninle eksiksizim
yok olup gitsem de sonumu görsem
ölümü tatsam da yenilmem yine de
yitip gitsem de sonumu bilsem
senin için bütün zaferlerim
kalktım sessizce yanından
yeni güne karıştım
nefesin havada altın tozu
yabancıyım bu duyguya
ilk defa bu sabah huzurlu,sakin kayıp ruhum
dün gece hayata seninle yeniden doğdum

  • farkediş

bir şeyler yanlış, bir şeyler ters, bir şeyler yolunda gitmiyor. ne olduğunu bilmiyorsunuz ya da dillendiremiyorsunuz. bir anlık soğumanın çok ötesinde bu duygu. bitmiş duyguları sürdürmeye çalıştığınızı farkediyorsunuz.

(bkz: her neyse)**
ve ben artık seninle yapamıyorum birtanem
elimde değil
istesem de… istesem de yapamıyorum
ve seni aramak gelmiyor içimden
eskisi gibi değil
seninle ben… seninle ben ne yazık olamıyorum
inanamıyorum bu hale nasıl düştük bilemiyorum
sende mi bende mi?
her neyse
her kimdeyse neyse…
bilemiyorum
ve ben artık seninle yapamıyorum birtanem
elimde değil
istesem de… istesem de yapamıyorum
ve sana dokunmak gelmiyor içimden
aşk sözleri batıyor
sarılsan da yalvarsan da seni duyamıyorum
inanamıyorum bu hale nasıl düştük bilemiyorum
sende mi bende mi her neyse
her kimdeyse neyse
bilemiyorum

  • vazgeçiş

çabalamaktan bıktığınız artık karşı tarafa tahammülünüzün kalmadığını hissettiğiniz nokta. ayrılık kararı kafada kesinleşmiş ama görüşülmemiş. hiç bir şey eskisi gibi değil, her şey sıkıcı. eskiden birlikte yapmaktan zevk aldığınız herşey size işkence gibi geliyor; sevişmek, birlikte gezmek, konsere gitmek, film izlemek... her şey... bunlara rağmen yürütmenin anlamsız olduğunu düşünüyorsunuz ve işte; herşeyden vazgeçtiniz!

(bkz: vazgeçtim)*
vazgeçtim gözlerinin büyüsünden
vazgeçtim kor yakan hasretinden
yazdım son sözlerini yüreğime
vazgeçtim çakırkeyif sevişmelerdenbiliyorum uzun sürmez öfken
gidiyorum yüreğimde sen
biliyorum bundan böyle hiç kimseyi sevmem
içiyorum dilimde tek senbiliyorum sen de gidecektin
belki de yüreğinde ben
biliyorum hiç kimseyi ben gibi sevmezsin
aşkın içinde ölmeden
vazgeçtim gözlerinin büyüsünden
vazgeçtim kor yakan hasretinden
yazdım son sözlerini yüreğime
vazgeçtim çakırkeyif sevişmelerden

  • terkediş

artık ayrılık konuşmasını yapmanın vakti gelmiş ama aslında bu sadece formalite iki taraf da biliyor bittiğini geriye sözlere dökmek kalmış sadece. bu aşama ilişkinize ve sevgilinize verdiğiniz değerin de kanıtı aynı zamanda. ne kadar kırıcı olmamak için uğraşsanız da, güzelleştirmeye,kolaylaştırmaya çalışsanız da hiç bir ayrılık diğerinden daha güzel değil ancak olabilecek en kötü şekilde yapmamaya çabalamanız geçmişinize saygınıza işaret.

(bkz: sevgilim hoşçakal)*
bu evin içine yalnızlık girdiğinden beri
her odası darmadağın tıpkı ruhum gibi
ya aşk bitti ya zaman
ikisinden biri
hala yanağımda gözyaşımın izleriartık susuyorum sözlerim bitti
bu kez gidiyorum sahiden bittimutlu sonla biten hikayen olamam
ellerimden tutsan iyileşmez yaram
yüzüne baksam aynı aşkla bakamam
sevgilim hoşçakal
yüzüme yalanlarla baktığından beri
aklımda bir karmaşa içimde acı hisleri
ya aşk bitti ya zaman ikisinden biri
hala yanağımda gözyaşımın izleri

  • pişmanlık

eğer ayrılık kararını alan tarafsanız "acaba düzeltebilir miydik?" ile başlayan düşünceler ; eğer terkedilen tarafsanız "şunu bunu yapmasaydım" ile başlayan düşünceler beyninizi kemirir. karşı tarafta suç bulmak için çırpındığınız dönem de budur. arkadaşlarınıza, soranlara hep onu kötülersiniz ancak içten içe hatalı olduğunuz yerleri de bilirsiniz. bu hataları geç farkettiğiniz için dertlenirsiniz.

(bkz: cevapsız sorular)*
birden ay ışığını kesti
bir de sen çok değiştin
yaşananlar hiç yaşanmamış gibi
söylenenler hiç söylenmemiş gibibir de sen karşıma geçtin
"başka biri var,biri var" dedin
inanamadım gittiğinene sen baktın ardına ne ben hep ayrı yollarda yürüdük
sustu bu gece karardı yine ay
kaldı geriye cevapsız sorular
uyandığında onu ilk kim görecek?
bıraktığım düşü kim büyütecek?
her sabah kaybolup giden bir rüya gibi oldun artık
geceleri beni bekleyen,gündüzlerimi zehir eden
ne sen baktın ardına ne ben hep ayrı yollarda yürüdük
sustu bu gece karardı yine ay
kaldı geriye cevapsız sorular
uyandığında onu ilk kim görecek?
bıraktığım düşü kim büyütecek?

  • bekleyiş

bir cümle, bir selam bekleyişi. numaranın çevirilip de çalmadan kapatıldığı, msn sayfasının açılıp "özledim seni" yazılıp da yollanmadığı, sayfanın alt kısmında "x ileti yazıyor" yazısının çıkması için dakikalarca mal mal bakıldığı dönem. hala bir şans olduğunu düşünüyor, şans verilmesi halinde herşeyin ilkinden daha süper olacağını biliyorsunuz. yanılıyorsunuz.

(bkz: deniz)*
çocukken elimden kaçan balonumsun
ters rüzgara kapılıp giden deniz topumsun
senelerdin unutmadım senelerce unutamadığım
çocukluk hayal kırıklığımsın
hayatımı armağan eden kadınsın
umutlarımla kaybolan dalgalı denizimmerak ettiğim bir şans daha olur mu?
yüreğim yetişir seni durdurur mu?

  • bitiş

artık bu aşkı kapatmış, ilişki içindeki duruma göre karşı tarafa belki kalbinizde ve anılarınızda özel bir yer ayırmış, oraya gömmüş belki de kafanızda en karanlık köşeye atmışsınızdır. artık bir çaba, dönsün düşüncesi, kendini yeme, nerde hata yaptım ben dönemleri bitti.

(bkz: kimdi giden kimdi kalan)*
kimdi giden? kimdi kalan?
giden mi suçludur her zaman
ne zaman başlar ayrılıklar?
dostluklar biter ne zaman?
her geçen gün bir parça daha aldı götürdü bizden
aynı kalmıyordu hiçbirşey,değişiyordu kendiliğinden
artık çözüşmüştü ellerimiz,artık bölünmüştü yüreğimiz
birimiz söylemeliydi bunu,ötekini incitmeden
kimdi giden? kimdi kalan?
giden mi suçludur her zaman?
ne zaman başlar ayrılıklar?
dostluklar biter ne zaman?
kimdi giden? kimdi kalan?
aslında giden değil kalandır terkeden.

özet geç piç
her ilişki "çok farklı" başlar, "hep aynı" biter. @ mayonezi severim

(bkz: aşk)**
yağmurlu bir gün bugün
sokağı seyretmek en güzeli
aklımda şehir dolusu söz
bir köşesinde derin bir uyku
kapım çaldı gelen sendin
davetsiz ama beklenendin
birer kahve içmeliydik seninle
konuşmalıydık eskilerden
aşk, zamansızdır bir sabah gider yanından
acı çekmekten mutlu olmak herşeyi güzel kılan
aşk, mutlu sonlar arama boşuna
hayat zaten bir hikaye yarım kalan
bu caddeler, sokaklar ve ışıklar
bizi anlatan herşey aklımda
aşk, zamansızdır bir sabah gider yanından
acı çekmekten mutlu olmak herşeyi güzel kılan
aşk, mutlu sonlar arama boşuna
hayat zaten bir hikaye yarım kalan

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güçlü Kadın Şarkıları